دنیای اقتصاد: بازار واحدهای مسکونی ۱۰۰ مترمربعی این روزها از تنوع قیمتی مطلوبی برای متقاضیان خرید این واحدها برخوردار است.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، درحالی که هم اکنون آپارتمان‌های ۱۰۰ مترمربعی تقریبا در همه محلات شهر تهران به میزان کافی برای متقاضیان خرید مسکن وجود دارد تنوع قیمتی مطلوب، از دیگر ویژگی‌های بارز این گروه از واحدهای مسکونی است.

هرچند آپارتمان‌های ۱۰۰ مترمربعی در تقسیم‌بندی واحدهای مسکونی به لحاظ مساحت جزو واحدهای «بزرگ متراژ» محسوب می‌شوند اما هم اکنون شرایط در بازار مسکن به گونه‌ای مهیا است که چنانچه اولویت افراد بزرگی متراژ نسبت به سن بنا باشد قادر خواهند بود با بودجه مورد نیاز برای خرید یک واحد میان متراژ نوساز واحد ۱۰۰ مترمربعی چند ساله خریداری کنند. به نظر می‌رسد در شرایط فعلی علاوه بر تنوع فایل فروش در بازار آپارتمان‌های ۱۰۰ مترمربعی، متقاضیان خرید این واحدها نیز بیش از سایر متراژهای بزرگ در بازار مسکن حضور دارند؛ طوری که هم اکنون بازار معاملات آپارتمان‌های ۱۰۰ مترمربعی به نوعی، به کانون تقاضای افرادی تبدیل شده است که برای دومین بار قصد خرید مسکن یا در اصطلاح قصد تبدیل به احسن کردن آپارتمان خود را دارند.

هم اکنون سطح قیمت هر مترمربع آپارتمان‌های ۱۰۰ مترمربعی به مراتب کمتر از سطح قیمت هر مترمربع آپارتمان‌های مسکونی کوچک متراژتر با شرایط مشابه است و این موضوع تقریبا در تمام مناطق شهر تهران قابل مشاهده است. از نظر سن ساخت بنا نیز واحدهای مسکونی ۱۰۰ مترمربعی در شرایط فعلی از تنوع مناسبی برخوردارند؛ طوری که در میان فایل‌های فروش این دسته از آپارتمان‌ها عرضه مناسبی از واحدهای نوساز، چندساله و قدیمی‌ساز مشاهده می‌شود.

تنوع قیمتی در بازار آپارتمان‌های 100 متری