دنیای اقتصاد: یک سناتور ارشد دموکرات اعلام کرد که اطمینان دارد، اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا در تلاش هستند تا لایحه تحریم ایران و روسیه مسکوت بماند.

به گزارش «ایسنا» به نقل از پایگاه خبری کنگره (هیل) بن کاردین، سناتور ارشد دموکرات عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در این زمینه گفت: من فکر می‌کنم یک اکثریت غالب در مجلس نمایندگان وجود دارند که قصد دارند لایحه تحریمی ایران و روسیه را مسکوت نگه دارند. او افزود: «مطمئن هستم که برخی افراد و همچنین دونالد ترامپ در تلاش برای مقابله با این لایحه هستند» همچنین چاک شامر، سناتور ارشد دموکرات و رئیس اقلیت سنا نیز به مجلس نمایندگان هشدار داد که از هرگونه اقدام برای کاهش شدت تحریم‌های روسیه امتناع کنند.

بنا برگزارش‌ها، کاخ سفید در تلاش است تا میزان شدت تحریم‌های روسیه را کاهش دهد و با این لایحه مقابله کند. او افزود: این مساله بسیار مهم است که مجلس نمایندگان با صدای بلند و واضح و متحد پیام خود را به ولادیمیر پوتین برساند. او تاکید کرد که اگر آنها (اعضای مجلس نمایندگان) تلاش می‌کنند تا این لایحه را تضعیف کنند و شدت آن را کاهش دهند با مقاومت سنا مواجه خواهند شد. پیش‌تر در روز پنج‌شنبه مجلس نمایندگان آمریکا طرح تحریم‌های جدید علیه ایران و روسیه را متوقف کرد. ساعتی بعد از آنکه سنای آمریکا از اصلاح طرح تحریم ایران و روسیه خبر داد، این بار مجلس نمایندگان آمریکا به دلایل قانونی، طرح تحریم ایران و روسیه را متوقف کرد. سنای آمریکا روز پنج‌شنبه با تایید اعمال برخی تغییرات در طرح تحریم‌های ایران و روسیه، مانع حقوقی این طرح را رفع کرد و آن را به مجلس نمایندگان باز پس فرستاد. سنا پیش از این طرح یاد شده را با ۹۸‌رای موافق و تنها دو رای مخالف تصویب کرده بود. اعضای مجلس نمایندگان آمریکا اما هفته گذشته این طرح را در تناقض با قانون اساسی شناختند و روند بررسی آن را متوقف کردند. براساس قانون اساسی این کشور، هر طرحی که احتمال ایجاد منابع درآمدی را برای دولت داشته باشد، باید ابتدا در مجلس نمایندگان تصویب و سپس به سنا ارجاع شود. درآمد‌های احتمالی یاد شده، ماحصل جریمه‌های ناشی از نقض تحریم‌ها است. اکنون با تصمیم مجلس نمایندگان آمریکا این طرح فعلا متوقف شده است. پال رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و برخی از اعضای ارشد این مجلس پیش‌تر گفته بودند برای اینکه موارد نقض قانون اساسی در ارتباط با قانون تحریم‌های روسیه حل شود، این قانون باید دوباره در مجلس سنا تایید شود.