بالاخره اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال معرفی شدند تا باشگاه که در کوران فصل نقل‌وانتقالات است مدیران جدید خود را بشناسد. البته در استقلال خانه‌تکانی نشد تا همه چیز به هم نریزد اما انتخاب‌های جدید هم حاوی نکاتی است که نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت. محمدحسین قریب، جواد قراب و اکبر عباسی‌ملکی به‌عنوان اعضای جدید هیات‌مدیره در کنار رضا افتخاری مدیرعامل و حسن زمانی ۵ عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال برای لیگ هفدهم و هجدهم خواهند بود. جواد قراب به‌عنوان پیشکسوت باشگاه استقلال جانشین مسعود معینی شد تا معینی بعد از دو دوره حضور در هیات‌مدیره استقلال به کار خود پایان دهد. قریب نیز پیش از این تجربه دو دوره مدیرعاملی استقلالی‌ها را در کارنامه خود دارد و مدیر علاقه‌مند به موضوعات اجرایی در فوتبال است. او این علاقه را با حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در دو دوره قبل ثابت کرد. اگرچه ناگهان انگ دولتی بودن به وی خورد و قافیه را به علی کفاشیان باخت.

عباسی ملکی هم نقش مدیراقتصادی را در هیات‌مدیره ایفا می‌کند. عباسی ملکی پیش از این مشاور فدراسیون دوومیدانی بوده و در زمینه فعالیت‌های بانکی سوابق بسیار زیاد و برجسته‌ای دارد. عضویت در هیات‌مدیره بانک تجارت، معاون مدیرعامل بانک تجارت، معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی، مشاور مدیرعامل بانک سپه، مشاور مدیرعامل بانک دی، مشاور مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و عضویت در هیات رئیسه فدراسیون کشتی بخشی از سوابق مدیریتی عباسی ملکی به‌حساب می‌آید. خود او می‌گوید: «مشاور آقای هاشمى‌طبا بوده‌ام و در سال‌هاى مسوولیتم در بانک کشاورزى، بانى ایجاد کشتى و دوومیدانى براى روستاییان هستم و برخی از قهرمانان ملى ایران مانند علیرضا دبیر در آن زمان از شهررى از همین رقابت‌ها به دنیاى قهرمانى وارد شدند.» او با شعارهای قابل‌توجهی پا به میدان گذاشته: «استقلال متعلق به مردم است و براى آن درآمدى ثابت و پایدار ایجاد خواهیم کرد و شکل آن باشگاه خواهد بود.

رشته‌هاى پایه و پرمدال و همین‌طور آکادمى رده‌هاى پایه استقلال فعال‌تر از همیشه خواهند شد.» اما نکته عجیب این لیست ابقای منتقد شماره یک منصوریان است. حسن زمانی که زمانی با صراحت گفته بود استقلال با منصوریان به جایی نمی‌رسد و منصوریان هم در پاسخ اعلام کرد او اشتباهی عضو هیات‌مدیره شده و باید دستیار او در کادر فنی می‌شد، باز هم ماندگار شد تا نقش استخوان لای زخم منصوریان را بازی کند. البته او با جملاتی امیدوار کننده درحمایت از سرمربی بازگشته: «هیچ مخالفتی با علیرضا منصوریان نداشته و ندارم و خواهید دید مثل همیشه بیشترین حمایت را از کادر فنی خواهم داشت چون همه ما اعضاى خانواده بزرگ استقلال هستیم.» تکلیف مدیرعامل باشگاه هم روشن نیست. افتخاری اگرچه عضو هیات‌مدیره مانده اما چه بسا صندلی مدیرعاملی را به قریب واگذار کند. اتفاقی که اگر رخ دهد باز هم خبرخوبی برای منصوریان نخواهد بود چرا که تمام استقلالی‌ها به رابطه خوب قریب و قلعه‌نویی که سابقه اولین قهرمانی لیگ برتر استقلال را هم در کارنامه همکاری‌شان دارند، واقف هستند.