دنیای اقتصاد: جسد ۷ سرباز مفقود نیروی دریایی ایالات متحده ناو جنگی فیتزجرالد پیدا شد. به گزارش سی‌ان‌ان روز شنبه به‌دلیل برخورد یک کشتی تجاری فیلیپینی به ناو فیتزجرالد در دریای ژاپن، ۷ تن از خدمه این کشتی ناپدید شدند. روز یکشنبه اما خبر رسید که جسد این ۷ نفر در دریا پیدا شده است.

در حالی که نیروهای تجسس با هواپیما، کشتی و هلی‌کوپتر در شبانه‌روز گذشته در جست‌وجوی ملوانان مفقود شده ناو جنگی فیتزجرالد آمریکا در آب‌های ساحلی ژاپن بودند، اجساد آنها یک روز پس از تصادف، در بخش تخریب‌شده ناو که زیر آب رفته بود، پیدا شد.

ناو جنگی فیتزجرالد روز شنبه در آب‌های ژاپن و در فاصله حدود ۱۰۰ کیلومتری جنوب‌غربی شهر «یوکوساکا» با یک کشتی باری غول‌پیکر فیلیپینی برخورد کرد و به‌شدت خسارت دید. در این حادثه چند نفر از ملوانان ناو آمریکایی زخمی و ۷ نفر نیز مفقود شدند. تصور می‌شد ملوانان به بیرون از کشتی پرتاب شده‌اند و امدادگران در آب‌های ساحلی ژاپن دنبال ملوانان مفقود شده می‌گشتند. اما پس از آنکه ناو آسیب‌دیده با کمک یدک‌کش‌ها در پایگاه نیروی دریایی آمریکا در ساحل ژاپن پهلو گرفت، اجساد ملوانان در بخش آسیب‌دیده ناو پیدا شد. ناو جنگی فیتزجرالد ۱۵۴ متر طول و ۲۰ متر عرض و با ظرفیت کامل حدود ۹ هزار تن وزن دارد. این ناو یکی از مجهزترین شناورهای جنگی آمریکا، از جمله مجهز به رادارهای پیشرفته سه‌بعدی است و به همین دلیل تصادف آن با یک کشتی باری بسیار غیرعادی تلقی شده است. کشتی فیلیپینی که با ناو آمریکایی برخورد کرده، «ای‌سی‌ایکس کریستال» نام دارد و با باری کمتر از ۳۰ هزار تن در حرکت بوده است. این در حالی است که کشتی باری تنها آسیب جزیی از ناحیه دماغه دیده است. این کشتی در زمان برخورد پرچم فیلیپین را داشته است. در این رخداد ناو «یو‌اس‌اس فیتزجرالد» دچار آسیب شد، اما غرق نشد و به تنهایی به بندر بازگشت. سانحه دریایی به زخمی‌شدن سه نفر از خدمه ناو «یو‌اس‌اس فیتزجرالد»، از جمله فرمانده آن انجامید. خدمه کشتی تجاری که همگی فیلیپینی هستند، در سلامت به‌سر می‌برند. هنوز علت برخورد این دو کشتی مشخص نشده است. شرکت ژاپنی «نیپون یوسن کی ‌کی» که کشتی تجاری را اجاره کرده بود، در بیانیه‌ای گفته است با گارد ساحلی در جریان تحقیقات مربوط به سانحه «کاملا همکاری» خواهد کرد. به گفته این شرکت، کشتی تجاری اجاره‌شده خسارت خاصی ندیده‌ است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در حساب کاربری خود در توئیتر، با ملوان‌های ناو آمریکایی و خانواده آنها، ابراز همدردی و از همکاری و کمک ژاپن قدردانی کرده ‌است.