ایرنا: رئیس هیات نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهرستان تهران گفت: نتایج بازشماری و تجمیع آرای ۵۰۰ صندوق انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ضمن رد شبهات و هر گونه تخلف در روند برگزاری، صحت و سلامت کامل برگزاری این دوره از انتخابات را تایید کرد. محمدرضا بادامچی با اشاره به اینکه دلیلی برای بازشماری دوباره آرا وجود ندارد، تصریح کرد: بازشماری ۵۰۰ صندوق انتخابات شورای شهر تهران در هفته گذشته انجام شد که نتایج این بازشماری تاکیدی بر سلامت روند برگزاری انتخابات براساس قانون است. وی با اشاره به اینکه بازشماری آرای این تعداد صندوق براساس پیشنهاد رئیس مجلس شورای اسلامی و خواست جمعی از نامزدها انجام شد، تاکید کرد: شمارش این ۵۰۰ صندوق براساس انتخابات تصادفی شعب اخذ رای انجام شد که تجمیع و تطبیق آرا وجود هر گونه شبهه و مغایرتی را رد کرد.

بررسی شکایت لیست خدمت

همزمان روز گذشته علیرضا رحیمی، نماینده تهران در مجلس درخصوص تایید صحت انتخابات شورای شهر تهران گفت: انتخابات شورای شهر تهران به‌صورت رسمی به تایید هیات‌های اجرایی و نظارت رسیده است و قبل از تایید صحت نیز تمام شکایت‌ها مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران افزود: حدود ۱۹۰ شکایت بررسی شد؛ از جمله شکایاتی که از طرف لیست خدمت مطرح بود. رحیمی ادامه داد: قبل از رسیدگی به شکایات هم آقای لاریجانی توصیه‌ای داشت که آقای چمران به وی مراجعه کرده و درخواست داشت که به شکایت ایشان رسیدگی شود. بر همین اساس نظر آقای لاریجانی هم این بود که با اینکه اختلاف رای نفر آخر منتخبان شورای شهر با آقای چمران ۴۰۰ هزار تاست، اما چون درخواست داشته است مجددا رسیدگی شود.

چمران شکایت کرد

با تمام اینها روز گذشته قاسم میرزایی نیکو، عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها خبر داد که چمران در تماس با هیات مرکزی نظارت خواستار طرح شکایت از نتایج نهایی انتخابات شورای شهر تهران شده است. پیش از این طرح شکایت فرهاد تجری سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفته بود: از آنجا که بیشتر ایرادات در تجمیع صندوق‌ها بود تنها تجمیع بررسی شد نه بازشماری آرای شعب. او همچنین گفته بود که افراد می‌توانند اعتراض کنند.

تکذیب ابطال انتخابات ساری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، تجری همچنین درباره برخی شایعات در مورد ابطال انتخابات شورای شهر ساری گفت: وضعیت انتخابات شورای شهر ساری در دست بررسی است. او همچنین شایعات مبنی‌بر ابطال انتخابات شورای شهر ساری را تکذیب کرد.