ایسنا: بر اساس آمار منتشره ۵۳۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در آمریکا در ارتباط با علوم رایانه وجود دارد، اما تنها ۶۰ هزار فارغ‌التحصیل در رشته‌های مربوط به علوم رایانه وجود دارند. در زیر به معرفی ۵ دانشگاه برتر در زمینه علوم رایانه می‌پردازیم:

۱. موسسه فناوری ماساچوست(MIT): این موسسه موفق شده است در رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم رایانه با کسب ۱۰۰ امتیاز، امتیازات کامل را کسب کند و در صدر این فهرست قرار بگیرد. این موسسه دارای بزرگ‌ترین گروه از دانشجویان مقطع کارشناسی در این رشته است.

۲. دانشگاه تسینگهوا(Tsinghua): این دانشگاه در پکن چین واقع است که در سال ۱۹۱۱ تاسیس شده است. امتیاز این دانشگاه در جدول رتبه‌بندی ۲/ ۹۸ است.

۳. دانشگاه استنفورد: این دانشگاه آمریکایی حائز امتیاز ۹۶ شده است. دپارتمان علوم کامپیوتر این دانشگاه با طراحی یک سیستم به دانشجویان خود فرصت امتحان و تجربه شاخه‌های متفاوت را قبل از تصمیم‌گیری نهایی می‌دهد. این دپارتمان ۹ شاخه شامل هوش مصنوعی، محاسبات زیستی(biocomputation)، مهندسی رایانه، گرافیک، اثر متقابل انسان و رایانه بر هم، اطلاعات، سیستم‌ها، تئوری و شاخه‌های غیر تخصصی برای دانشجویان پیش‌بینی کرده است.

۴. دانشگاه فناوری نانیانگ: این دانشگاه سنگاپوری ۳/ ۹۵ امتیاز کسب کرد. دانشگاه فناوری نانیانگ علاوه بر اینکه از زیباترین دانشکده‌ها برخوردار است، دارای بهترین برنامه و دوره آموزش علوم رایانه در دنیا نیز است. برخی از دوره‌های منظم کارشناسی این دانشگاه عبارت است از مهندسی رایانه، تحلیل رایانه و داده و اقتصاد مهندسی رایانه.

۵. دانشگاه آستین-تگزاس: آخرین مورد این فهرست موفق به کسب ۲/ ۹۵ امتیاز شده است. دوره علوم رایانه همانند امکانات پژوهشی این دانشگاه از کیفیت خوبی برخوردار است، به‌طوری که یکی از برترین‌های آمریکا است. این دانشگاه با باز گذاشتن دست دانشجویانش و پرورش خلاقیت آنان و امکاناتی نظیر تضمین آینده شغلی و بورسیه‌های تحصیلی، این امکان را به آنها می‌دهد که مطالعاتشان را با علایقشان پیوند بزنند.