تولید فولاد خام کشور در نخستین ماه سال ۱۵ درصد و تولید محصولات فولادی نیز ۱۷ درصد افزایش یافت.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، انجمن فولاد ایران گزارش داد: شرکت‌های فولاد‌ساز کشور در ماه فروردین امسال، یک میلیون و ۷۳۴ هزارتن فولاد خام تولید کردند.

این رقم در مدت مشابه سال ۹۵، یک میلیون و ۵۰۷ هزار تن بود. از این میزان، یک میلیون و ۳۳۴ هزار تن توسط شرکت‌های«بخش خصوصی شده» و ۴۰۰ هزار تن توسط «بخش‌خصوصی» تولید شده است. علاوه بر این طی فروردین ماه، یک میلیون و ۵۶۷ هزار تن انواع محصولات فولادی (تیرآهن، کلاف، ورق عریض، میلگرد، ورق گرم، ورق سرد، ورق پوشش‌دار و...) در کشور تولید شد که در مقایسه با میزان تولید مدت مشابه سال ۹۵ (یک میلیون و ۳۳۴ هزار تن)، حاکی از رشد ۱۷ درصدی است. از آمار یاد شده، ۹۸۹ هزار تن توسط «بخش خصوصی‌شده» و ۵۷۸ هزار تن توسط «بخش خصوصی» تولید شده است.

در این مدت ۴۳۹ هزار تن فولاد خام و ۱۰۲ هزار تن انواع محصولات فولادی صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ (۳۴۳ هزار تن شمش و ۱۷۲ هزار تن محصولات فولادی) به ترتیب ۲۸ درصد رشد و ۴۱ درصد کاهش داشته است.در فروردین‌ماه، واردات فولاد خام نداشته‌ایم و تنها ۲۹ هزار تن انواع محصولات فولادی وارد کشور شد که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته (۲۶۳ هزار تن انواع محصولات فولادی) ۸۹ درصد کاهش نشان می‌دهد. بنا بر این گزارش، تفکیک «بخش خصوصی‌شده» مربوط به شرکت‌هایی است که طی سال‌های گذشته تحت اصل ۴۴ قانون اساسی واگذار شده‌اند.