دنیای اقتصاد: شمارش معکوس برای برگزاری دوازدهمین دور انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی ایران آغاز شده و ایرانیان مقیم پاکستان، همراه با ده‌ها میلیون نفر از ایرانیان داخل و خارج از کشور، ضمن دنبال کردن اخبار و گزارش‌های انتخابات و سخنان و برنامه‌های نامزدها، خود را برای خلق حماسه‌ای دیگر مهیا کرده‌اند.

پنج شعبه اخذ رای در پاکستان

به گزارش «ایرنا» پنج صندوق رای در شهرهای اسلام‌آباد، کراچی، لاهور، کویته و پیشاور پیش‌بینی و اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت در هریک از این شهرها، از چند روز پیش مشخص و جلساتی برای هماهنگی‌های لازم برگزار شده است. صندوق اخذ رای در اسلام‌آباد، در سفارت جمهوری اسلامی ایران مستقر خواهد شد. صندوق‌های رای‌گیری در شهرهای‌ پیشاور، کراچی، کویته و لاهور به‌عنوان مراکز ایالات چهارگانه پاکستان در سرکنسولگری‌های کشورمان در این شهر‌ها مستقر خواهد شد.

سه شعبه اخذ رای در لبنان

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در سه حوزه انتخابیه در لبنان برگزار می‌شود. به گزارش «ایسنا» بنابر اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در این کشور دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت، حسینیه امام حسین(ع) در استان نبطیه و حوزه امام مهدی(عج) در شهر بعلبک در روز جمعه از ساعت ۸ الی ۱۸ برگزار می‌شود. همچنین سفارت جمهوری اسلامی ایران در اردن از ایرانیان مقیم این کشور جهت شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری دعوت کرد.

به گزارش «ایسنا» سفارت ایران در این کشور عربی در اطلاعیه‌ای ضمن دعوت از هموطنان ایرانی مقیم اردن برای شرکت در انتخابات پیش‌رو اعلام کرد: این انتخابات از ساعت ۸ تا ۱۸ به وقت محلی در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار می‌شود.

شعب مستقر در پراگ

همزمان سفارت ایران در پراگ برای اخذ آرای هموطنان ایرانی مقیم چک اعلام آمادگی کرد. به گزارش «ایسنا» سفارت ایران در پراگ با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «با توجه به اهمیت و جایگاه والای انتخابات ریاست‌جمهوری در نظام مردم سالاری دینی ایران، از هموطنان ایرانی مقیم جمهوری چک دعوت می‌کنیم با حضور شکوهمند و فعال در دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی ایران سهم خود را در اعتلا و پیشرفت کشور عزیزمان ایران ایفا کنند.»

سه شعبه اخذ رای در قطر

از سوی دیگر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت در سه حوزه انتخابیه در قطر برگزار می‌شود. به گزارش «ایسنا» سفارت ایران در دوحه در اطلاعیه‌ای در این راستا اعلام کرد: همزمان با برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری کشورمان در سراسر میهن اسلامی، این انتخابات روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ برابر ۱۹ مه‌۲۰۱۷ از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر در قطر و در مراکز زیر برگزار می‌شود: ۱- سفارت جمهوری اسلامی ایران: حی السفارات. دفنه ۲- مجتمع آموزشی پسرانه در بوهامور ۳- مجتمع آموزشی دخترانه در هلال.