میزبانی در مسابقات مختلف ورزشی یکی از مهم‌ترین نشانه‌های پیشرفت ورزش یک کشور است. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی متاسفانه شرایط میزبانی از یک تورنمنت بزرگ فوتبالی در ایران وجود نداشته است.

در این خصوص موانع بسیاری وجود دارد. یکی از آنها الزام فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به ورود بانوان در ورزشگاه‌ها است که در روز‌های اخیر نیز زمزمه‌های رفع این موانع شنیده می‌شود. شاید به همین دلیل باشد که وزیر ورزش و جوانان نیز دیروز در حاشیه افتتاح استادیوم ۱۵ هزار نفری بجنورد اعلام کرد ایران این آمادگی را دارد تا میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۳ را برعهده بگیرد. به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی‌فر در جمع خبرنگاران گفت: «ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بجنورد بیستمین استادیوم ۱۵ هزار نفری فوتبال در کشوراست که به افتتاح می‌رسد و ۵ استادیوم ۱۵ هزار نفری دیگر در کشور در آینده افتتاح شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.»

وزیر با اشاره به استادیوم‌ ۷۵هزار نفری نقش جهان، استادیوم ۵۰ هزار نفری شیراز و استادیوم ۷۰ هزار نفری تبریز در کشور ابراز امیدواری کرد ایران میزبان مسابقات بزرگ فوتبالی باشد: «این ظرفیت در کشور وجود دارد که مسابقات ورزشی بین‌المللی نیز برگزار شود. ساخت این استادیوم‌ها سبب شده در سطح آسیا بتوانیم میزبان مسابقات بین‌المللی فوتبال و ورزش‌های میدانی باشیم و تقاضای میزبانی مسابقات ۲۰۲۳ جام ملت‌های آسیایی را داریم؛ چرا که در حال حاضر ظرفیت‌های لازم را داریم.فوتبال ما در آسیا پرطرفدار است و پرتماشاگرترین و پرطرفدارترین دربی را درآسیا داریم. باشگاه‌های ما بیشترین هوادار را دارند و این میزان تماشاگر برای AFC و فیفا بسیار مهم است. به همین جهت زیرساخت‌های خوبی در حوزه ورزش در سطح کشور داریم.» در اواخر سال ۱۳۹۳ ایران در شرایطی تقاضای میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ را داشت که دراین رقابت قافیه را به امارات باخت.