دنیای اقتصاد: سرانجام، یک خبر به جریان‌سازی رسانه‌ای برخی رسانه‌های منتقد دولت پایان داد؛ جریانی که در تلاش بود حسن روحانی را عامل اصلی تقاضا برای پخش غیرزنده مناظرات انتخاباتی معرفی کند. با این حال خبر رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی مبنی بر لغو سفر او به استان هرمزگان آن هم به‌دلیل آنکه روحانی می‌خواهد در مناظرات انتخاباتی زنده حضور یابد، به این جریان‌سازی‌ها علیه روحانی پایان داد. در شرایطی که خبرگزاری فارس عصر روز دوشنبه با انتشار خبری با تیتر «مخالفت روحانی و جهانگیری با برگزاری اولین مناظره» اعلام کرد که حسن روحانی و اسحاق جهانگیری دو کاندیدای دولتی حاضر در رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری با برگزاری اولین مناظره زنده در روز جمعه هشتم اردیبهشت مخالفت کرده‌اند و قرار است جلسه ویژه کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری برای بررسی این موضوع تشکیل شود.

پس از آن خبرگزاری تسنیم دیروز با انتشار خبری به نقل از یک منبع مطلع در کمیسیون ویژه نوشت که مناظره‌های انتخاباتی طبق کنداکتور پیش‌بینی شده در روز جمعه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۶ آغاز می‌شود و عدم حضور هریک از کاندیداها نافی پخش هیچ‌کدام از برنامه‌های تلویزیونی نخواهد بود. با این همه عصر دیروز محمد شریعتمداری، رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در گفت‌و‌گو با «ایرنا» درباره زمان سفر رئیس‌جمهوری به استان هرمزگان گفت: «براساس برنامه قبلی قرار بود سفر رئیس‌جمهوری روز پنج‌شنبه این هفته انجام شود و اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم نیز در این زمینه انجام شده بود.» او افزود: «اما به‌دلیل تغییر زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری که براساس تصمیم متولیان برگزاری انتخابات صورت گرفت و قرار است نخستین مرحله مناظره‌های تلویزیونی در روز جمعه هفته جاری انجام شود، به ناچار زمان این سفر تغییر کرد.»

شریعتمداری افزود: «رئیس‌جمهوری از مدت‌ها قبل برای سفر به هرمزگان و دیدار با مردم شریف این استان ابراز تمایل کرده بودند و برنامه‌‌ریزی لازم نیز انجام شد؛ اما با توجه به تغییر برنامه‌‌های انتخاباتی و زمان مناظره تلویزیونی این سفر با تاخیر انجام می‌‌شود.» به گفته شریعتمداری، حسن روحانی ابراز امیدواری کرد در اولین فرصت ممکن امکان دیدار با مردم باوفا و بزرگوار استان هرمزگان فراهم شود و بتواند در میان این مردم عزیز حضور یابد.

قرار است نخستین مناظره دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری روز جمعه این هفته در ساعت ۱۶ به مدت سه ساعت و به‌صورت زنده برگزار و پخش شود. تمامی مناظره‌های انتخاباتی از شبکه‌ یک یا شبکه خبر پخش خواهد شد. این مناظره‌ها دو به دو بین کاندیداها برگزار نمی‌شود و در تمامی مناظره‌ها هر ۶ کاندیدای انتخابات با هم حضور خواهند داشت. همچنین روابط عمومی صداوسیما اعلام کرد که طبق جدول مصوب پخش برنامه‌های نامزدها انتخابات ریاست‌جمهوری و براساس قرعه‌کشی انجام شده برای تعیین زمان پخش برنامه‌های تبلیغاتی آنان، از عصر روز چهارشنبه، مردم می‌توانند این برنامه‌ها را مشاهده کنند یا بشنوند.