امیر قلعه‌نویی خاص‌ترین چهره بازی‌های هفته بیست‌وهشتم بود. پرافتخارترین مربی لیگ برتر این هفته با تراکتورسازی رودرروی استقلال قرار گرفت و با ارائه فوتبالی جوانمردانه تیم محبوبش را برد تا شانس تیم منصوریان برای رسیدن به‌عنوان نایب‌قهرمانی کمتر شود. پس از این پیروزی داستان مشت‌های گره کرده ژنرال به‌خاطر برد تیم سابقش به سوژه‌ای داغ برای رسانه‌ها تبدیل شد و بازتاب فراوانی بین فوتبالی‌ها داشت. جالب اینکه خود ژنرال هم واکنش‌های تندی به این ماجرا داشته و تمام تلاشش را کرده تا ثابت کند این عکس‌ها مربوط به پایان بازی نبوده و نیست. شاید او نگران است همان‌طور که در اواسط لیگ هفتم به‌خاطر مشت‌های گره کرده پس از پیروزی مس مقابل استقلال رودرروی هواداران تیم محبوبش قرار گرفت، این‌بار هم با واکنش‌های تند این هواداران روبه‌رو شود اما بدون شک این هواداران شاید فراموش نکرده‌اند که قلعه‌نویی همان فردی است که در لیگ پنجم به ناکامی‌های استقلال در فوتبال حرفه‌ای ایران پایان داد و برای اولین بار آبی‌های پایتخت را قهرمان لیگ برتر کرد.

بدون شک این هواداران فراموش نکرده‌اند قلعه‌نویی همان مربی است که استقلال رده سیزدهمی را از فیروز کریمی و ناصر حجازی تحویل گرفت تا در فصل هفتم این تیم را قهرمان حذفی کند و پس از آن با آبی‌ها قهرمان لیگ هشتم شود. استقلال آخرین قهرمانی لیگ برتری‌اش را با همین قلعه‌نویی در لیگ دوازدهم جشن گرفته تا پس از سپاهان دومین تیم پرافتخار فوتبال حرفه‌ای ایران لقب بگیرد. استقلال در ۱۵‌سال اخیر فقط ۶‌قهرمانی به افتخاراتش اضافه کرده که در ۵‌قهرمانی قلعه‌نویی سرمربی تیم بوده است! جدا از این نباید فراموش کرد استقلال در این ۱۵‌سال بهترین نمایش آسیایی‌اش را با همین قلعه‌نویی داشته و با این مربی به نیمه‌نهایی این تورنمنت بین‌المللی رسیده است. از آن مهم‌تر اینکه نه‌تنها هواداران استقلال بلکه کل فوتبالی‌ها نمی‌توانند منکر توانایی‌های ژنرال شوند، ژنرالی که ۳‌بار با استقلال قهرمان لیگ برتر شده، ۲‌بار با سپاهان این رقابت‌ها را فتح کرده و ۲‌بار هم با آبی‌پوشان پایتخت قهرمان جام حذفی شده است.

جالب اینکه او امسال هم با تراکتورسازی به فینال جام حذفی رسیده و این شانس را دارد تا یک‌قهرمانی دیگر به کارنامه‌اش اضافه کند. اما نگاهی آماری به مربیان پرافتخار ایران نشان می‌دهد در صورت قهرمانی او با تراکتور سرمربی سابق آبی‌ها به‌عنوان پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر ایران دست‌نیافتنی‌تر هم خواهد شد. متوجه باشید که نفر دوم بعد از او علی دایی است که یک قهرمانی لیگ دارد و دو قهرمانی در جام حذفی. به این سیاهه می‌توان فرهاد کاظمی و مجید جلالی را با یک قهرمانی لیگ و یک قهرمانی حذفی هم اضافه کرد که هرسه نفر فاصله‌ای نجومی تا دستاوردهای امیر قلعه‌نویی دارند. قلعه‌نویی اما با وجود تمام این افتخارات راه بازگشت همواری به استقلال ندارد. آبی‌ها به شدت به نسل تازه مربیان خود دل بسته‌اند. منصوریان این فصل نمره قبولی از افکار عمومی گرفته و فرهاد مجیدی محبوب هم پشت خط ایستاده است. این جوان‌ها اگرچه از نظر کارنامه و افتخارات هرگز به نزدیکی‌های عناوین قلعه‌نویی هم نمی‌رسند اما حمایت نسل تازه هواداران این باشگاه را پشت‌سر دارند.