دنیای اقتصاد - اصفهان: مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی به اندازه‌ای بود که رهبر معظم انقلاب برای دومین بار بر لزوم توجه جدی دولت و ملت به این موضوع تاکید و شعار سال را با این رویکرد، تعیین و مشخص کردند.

رسول محققیان با اشاره به اینکه محوریت بخشی موضوع تولید و اشتغال با رویکرد اقتصاد مقاومتی در شعار سال، از اهمیت و دغدغه این دو موضوع در کشور حکایت دارد، اظهار کرد: تولید و اشتغال به عنوان مهمترین موضوعاتی که شعار سال ۹۶ را به‌منظور سیاست اقتصاد مقاومتی، تشکیل می‌دهند، موضوعاتی بسیار کلیدی و حیاتی برای کشور هستند که توجه به این دو مقوله می‌تواند اقتصاد ملی را نجات دهد. وی ادامه داد: نمایشگاه‌های تخصصی و بین‌المللی به عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های اقتصادی در همه جهان، بستری بسیار مناسب برای تمرکز بر تولید و اشتغال هستند که باید از این ظرفیت بر‌ای تحقق شعار سال اقدام کرد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان تصریح کرد: فلسفه ذاتی برپایی نمایشگاه‌ها چه در داخل و چه در خارج، رونق تولید داخلی هر کشور است که این موضوع با نمایش میزان پیشرفت‌ها، سطح کیفی آخرین دستاوردها، تولیدات و خدمات و معرفی و عرضه توانمندی‌های هر بخش و هر مجموعه در قالب نمایشگاه‌ها اتفاق می‌افتد. از سوی دیگر چنانچه رونق و پویایی تولید در کشور برنامه‌ریزی شود، بدون شک رشد و افزایش اشتغال را نیز شاهد خواهیم بود که در نهایت رفاه و آسایش اقتصادی و اجتماعی را برای مردم در پی دارد. از این رو نقش نمایشگاه‌ها در اثربخشی این دو موضوع، بسیار دارای اهمیت است.