ایرنا: امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه مساله دشمن شناسی یکی از مسائل محوری در جامعه ما است، گفت: برجام به‌عنوان یک تجربه، بی‌اعتمادی آمریکا را ثابت کرد که آنها دشمن ما هستند.

آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در خطبه دوم نمازجمعه تهران افزود: یک دفعه بس است و دیگر تجربه مجدد نکنیم؛ چراکه آمریکا ثابت کرد دشمن ما است. وی ادامه داد: رهبری فرمودند، دیپلمات‌های ما هم می‌گویند آمریکا به تعهداتش عمل نمی‌کند. آیت‌الله موحدی‌کرمانی اضافه کرد: آمریکا می‌گوید بیایید در مسائل منطقه گفت‌وگو کنیم. عجیب است. کسی که به حرف خودش و تعهدات و وعده‌هایش پایبند نیست، چطور می‌شود با او گفت‌وگو کرد؟ وی در ادامه به چهارشنبه سوری و حوادث آن اشاره کرد و گفت: دنیا ناگهان صحنه چهارشنبه سوری را می‌بیند. با این اعمال جاهلانه چشم یکدیگر را کور و انسان‌ها را نابود می‌کنند و می‌سوزانند. در رشد ما شک می‌کنند. من انتظار دارم مسوولان و نخبگان برای ریشه کن کردن این حرکت جاهلانه فکری بکنند تا ان‌شاءالله شاهد این کار زشت در آینده نباشیم. همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه انتخابات زمان ادای امانت الهی و روز سرنوشت‌سازی برای چهار سال است، گفت: باید بهترین و شایسته‌ترین را انتخاب کنیم. همچنین به گزارش «ایسنا» موحدی‌کرمانی گفت: اندک‌اندک به زمان انتخابات نزدیک می‌شویم باید در شناخت فرد اصلح تلاش ویژه داشته باشیم چراکه غفلت در این مورد مجازات دارد. ویژگی‌های فرد اصلح را در آینده خواهم گفت.

او در ادامه در واکنش به سخنان اخیر، زیر خارجه عربستان گفت: الجبیر می‌گوید ایران در صدد نابودی عربستان است، واعجبا؛ این شما هستید که با ظلم و ستم فراوان کشورتان را نابود می‌کنید.