سعید عزت‌اللهی درسالی که به پایان رسید درعرصه ملی درخشید اما درحوزه باشگاهی بعضا با چالش‌هایی مواجه شد و سرآخر از روستوف و یار همیشگی‌اش سردار آزمون جداشد و به آنژی ماخاچ قلعه پیوست. گفت‌وگوی او با خبرگزاری تسنیم را بخوانید:

سال 95 هم تو جزو بازیکنان رکورددار تیم‌ملی بودی که بیشترین بازی را انجام دادی.

این اتفاق لطف خدا و اعتماد کارلوس کی‌روش بود که قابل دانست من در ترکیب تیم‌ملی باشم. امیدوارم در ادامه هم بتوانم پاسخ اعتماد کی‌روش را بدهم و در سال جدید این روند ادامه داشته باشد.

اما قبول‌داری فراز و نشیب زیاد داشتی. شاید شروع فصل برای تو خوب بود، اما در ادامه در روستوف کمتر فرصت بازی کردن پیدا کردی.

شکر خدا سال خوبی بود، اما به هر حال هر سالی نوسان خود را دارد. همین که خانواده‌ام سلامت بودند و خودم سال را با سلامتی به پایان می‌رسانم، خدا را شکر می‌کنم. امیدوارم سال جدید سال خوبی برای من باشد. خودم دوست دارم راه جدیدی را در سال جدید آغاز کنم.

یکی از اتفاقاتی هم که برای تو افتاد، رفتن به آنژی ماخاچ‌قلعه بود. این اتفاق برای تو خوب بود، چون با توجه به فضای مجازی باشگاه به نظر می‌رسد محبوبیت خاصی هم در آنژی داری؟

خدا را شکر فکر می‌کنم فضای خوبی برای من در آنژی وجود دارد و از روز اولی که آمدم هم بازیکنان صمیمیت خاصی با من داشتند و هم مربی و مدیر باشگاه. همچنین هواداران باشگاه به من کمک کردند و خوشحالم که در حال‌حاضر اینجا هستم. قطعا تمام توانم را به‌کار می‌برم تا به کمک دیگر بازیکنان بتوانیم تیم را به جایگاه اصلی برگردانیم. آنژی قهرمان روسیه بوده، در لیگ قهرمانان حضور داشته، ویلیان بازیکن چلسی، روبرتو کارلوس، ساموئل اتوئو، لاسانا دیارا و بازیکنان بزرگ دیگری در این باشگاه بوده‌اند. خوشبختانه امکانات خوبی هم اینجا هست و امیدوارم بتوانم جواب لطف آنژی و هوادارانش را بدهم.

اما با خاطره خوبی کارت را در آنژی شروع نکردی.

درست است. در بازی اول اخراج شدم که فکر می‌کنم این اتفاق هم یکی از تلخ‌ترین اتفاقات سال ۹۵ برای من بود. البته مستحق اخراج نبودم و کارت زرد اول به ناحق به من داده شد، با این حال اتفاقی است که رخ داد و فکر می‌کنم باتجربه‌ترین و بزرگ‌ترین بازیکنان هم اخراج می‌شوند، اما حمایتی که بعد از اخراج در باشگاه از من شد، ارزشمند بود و امیدوارم بتوانم در ادامه فصل به آنژی کمک کنم.

تیم‌ملی هم در روزهای حساسی قرار دارد و باید با عراق، قطر و چین بازی کنیم.

اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که مهم‌ترین روزهای تیم‌ملی است. دور برگشت آغاز شده و بازی‌های ابتدایی هم بسیار حیاتی است، چون بعد از یک وقفه نسبتا طولانی باید استارت خوبی داشته باشیم. امیدوارم بتوانیم با برد در هر دو بازی احتمال حضورمان در جام‌جهانی را پررنگ‌تر کنیم. من که متاسفانه در بازی با عراق حضور ندارم، اما امیدوارم اگر در بازی با قطر و چین بودم، بتوانم به تیم‌ملی کمک کنم. قطعا بازی با عراق می‌تواند به هماهنگی، انسجام تیمی و روحیه ما کمک کند و دیدار تدارکاتی خوبی برای تیم‌ملی باشد. به هر حال این بازی تجربه خوب و آمادگی ذهنی خوبی برای تیم‌ملی خواهد بود و امیدوارم بتوانیم در بازی با قطر و چین هم ۶ امتیاز کسب کنیم.

در این بین دعوت کی‌روش از پرسپولیسی‌ها نشان داد که هیچ چیز بالاتر از منافع ملی نیست.

خوشحالم که آرامش به تیم‌ملی برگشته و کی‌روش کارش را بلد است. او مربی بزرگی است و نمی‌گذارد این حاشیه‌ها به تیم‌ملی ضربه بزند. همیشه شایسته‌ها دعوت شده‌اند و این بار هم همین‌طور است. کی‌روش مربی بزرگی است که هیچ وقت منافع ملی را نادیده نمی‌گیرد.