گروه بنگاه‌ها: دومین محموله ۳۵ هزار تنی قیر ایران، تولیدی شرکت نفت پاسارگاد در دوران پسابرجام از بندر امام خمینی (ره) به مقصد سنگاپور بارگیری شد. نخستین محموله صادراتی این شرکت در ابعاد ۳۴ هزار تنی قیر به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال، بهمن‌ماه سال‌جاری در بندر امام خمینی(ره) به مقصد مالزی صادر شد. این محموله از سوی کشتی مجهز و غول پیکر «پالانکا ماپوتو» که یکی از هفت کشتی بزرگ جهان است انجام شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت نفت پاسارگاد، مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد در آیین بارگیری دومین محموله قیر صادراتی این شرکت در دوران پسابرجام از اسکله شماره ۳۳ بندر امام خمینی (ره) گفت: برای دومین بار یکی از هفت کشتی غول پیکر جهان در آب‌های خلیج فارس پهلو گرفته است و شرکت نفت پاسارگاد با صادرات دومین محموله ۳۵ هزار‌تنی قیر رکورد جدیدی در منطقه از خود به جای گذاشت.

درویش زاده با اشاره به تولید یکصد هزارتنی فرآورده‌های نفتی در آبادان در سال گذشته، ادامه داد: خوشبختانه امسال این میزان تولید به ۴۰۰ هزار تن افزایش یافته یعنی چهار برابر سال گذشته که این موضوع تثبیت امنیت شغلی یکصد نفر شاغل در منطقه آبادان را به ارمغان آورده است. وی همچنین با اشاره به صادرات ۳۰ هزارتنی فرآورده‌های نفتی در سال گذشته از آبادان، تصریح کرد: خوشبختانه این صادرات امسال به ۳۰۰ هزار تن افزایش یافته یعنی ۱۰ برابر صادرات این منطقه افزایش یافته است و این یعنی موفقیت در جبهه نبرد اقتصاد مقاومتی محقق شده است. وی با اشاره به بارگیری دومین محموله ۳۵ هزارتنی قیر اظهار کرد: با برنامه‌ریزی ویژه‌ای که داشتیم در کمتر از یک ماه یکی از هفت کشتی بزرگ جهان برای صادرات قیر ایران به سنگاپور، به بندر امام خمینی بازگشت. درویش‌زاده تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته آماده تحویل قیر به تمام مشتریان داخلی در هرجای کشور که بخواهند هستیم و با این کار توانستیم دغدغه اصلی وزارت راه، شهرداری‌ها و بنیاد مسکن‌ها را رفع کنیم. وی افزود: در صادرات فعلا این رکورد را کسب کردیم تا محموله‌های بزرگ را انجام دهیم و در حال ایجاد زیرساخت‌ها هستیم تا به مشتریان جهانی خود اعلام کنیم محموله قیررا در هر نقطه‌ای که مد‌نظرشان است، تحویل دهیم. درویش گفت: هر کدام از این محموله‌ها ۱۰ میلیون دلار ارز‌آوری دارد ضمن اینکه مانع بیکاری جوانان شده، اشتغال‌زایی را نیز تثبیت می‌کند.

مدیر عامل شرکت نفت پاسارگاد افزود: سال‌های گذشته به دلیل شرایط بد اقتصادی کشور، نتوانستیم از همه ظرفیت نفت پاسارگاد استفاده کنیم و سه سال مداوم ۵/ ۱ میلیون تن تولید داشتیم. وی اظهار کرد: امسال علاوه بر موفقیت بزرگی که در آبادان داشتیم در کل کشور تولید خود را از ۵/ ۱ میلیون تن به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن افزایش دادیم که نشان از افزایش ۳۰۰ هزار تنی در تولید است. درویش‌زاده گفت: از ۵۰۰ هزار تن صادرات محصول این شرکت در سال گذشته، این میزان به ۸۰۰ هزار تن در سال‌جاری افزایش یافت که این آمار و ارقام، افزایش ۶۰ درصدی میزان صادرات را نیز نشان می‌دهد.