گروه بنگاه‌ها: مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده جامعه نیکوکاری ابرار برای رسیدگی به عملکرد سال مالی ۱۳۹۴ با حضور اعضای هیات‌مدیره و هیات امنا، در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

به گزارش «دنیای اقتصاد» در این جلسه، مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار به ارائه گزارش عملکرد هیات‌مدیره پرداخت و فعالیت‌های جامعه نیکوکاری ابرار در سال مالی ۹۴ را تشریح کرد. علی‌اصغر خامنوی افزود: فعالیت‌های این موسسه در بخش توسعه پایدار روستایی بسیار گسترده بود و طرحی که از سال ۹۱ در روستای محمدآباد پسکوه در خراسان جنوبی به‌عنوان پایلوت آغاز شد در سال ۹۴ به پایان رسید. وی با اشاره به اینکه این طرح با هدف اشتغال و کارآفرینی روستاییان شروع شده است، تاکید کرد: دستاوردهای اجرای این طرح در محمدآباد پسکوه خراسان جنوبی با اجرای جشنواره‌ای در اسفند ۹۴ با حضور فعالان اقتصادی عرضه شد.

خامنوی افزود: براساس این الگو، عملیات توسعه پایدار روستایی در ۱۰ روستای جدید در سه منطقه سیستان و بلوچستان، کردستان و خراسان جنوبی آغاز شده است. وی با اشاره به سایر فعالیت‌های جامعه نیکوکاری ابرار تصریح کرد: اعطای بورسیه تحصیلی طرح دیگری است که در مناطق محروم و روستایی در حال انجام بوده و تاکنون ۱۶۵۰ بورسیه تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان اعطا شده است. مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار در ادامه افزود: مجوز ایجاد شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه در اواخر سال ۹۴ دریافت شده و از ابتدای سال ۹۵ فعالیت آن شروع شده است. پس از قرائت گزارش عملکرد هیات‌مدیره و گزارش حسابرسی و بازرس، عملکرد و صورت‌های مالی سال ۱۳۹۴ مورد تصویب مجمع قرار گرفت. موسسه حسابرسی همیار حساب به‌عنوان بازرس اصلی، محسن احتشام به‌عنوان بازرس علی‌البدل و روزنامه «دنیای اقتصاد» به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار تعیین شد.