دنیای اقتصاد: امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی از اعضای جبهه پایداری در گفت‌وگویی با بیان اینکه ما وظیفه داریم اصلح را بشناسیم و با تمام وجود از او بخواهیم تا به میدان بیاید به نامه‌نیوز گفت: «به‌نظر من اصلح در مقطع زمانی کنونی متعیّن در آقای رئیسی است. نفر دوم نمی‌شناسم. البته گزینه‌های دیگری مثل آقای زاکانی و حاجی‌بابایی هستند که برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری خوب محسوب می‌شوند، اما در سطح آقای رئیسی کسی را سراغ ندارم. باید گفتمان نامزد اصلح روشن و تراز در سطح نفر دوم نظام باشد که این دو ویژگی در آقای رئیسی وجود دارد.

منظور این نیست که سایر رفقا این طور نیستند همه خوب و قابل قبولند، اما این کنش و اجماع و تعیّن در مورد آنها نیست.» قاضی‌زاده در ادامه گفت‌وگو با نامه‌نیوز همچنین گفت: خبر دارم که مجموعه جامعتین و حضرات و آیات مختلف و نمایندگان ولی فقیه و خیلی از نمایندگان مجلس خبرگان روی نامزدی آقای رئیسی نظر مثبت دارند و از جوانب مختلف ایشان دعوت شده است؛ یعنی آقای رئیسی دعوت‌های خیلی قوی از طرف جامعه علما، تشکل‌های مختلف و گروه‌های زیادی برای حضور در میدان شده است. او همچنین در پاسخ به سوالی در مورد نظر جبهه پایداری در مورد کاندیداتوری ابراهیم رئیسی گفت: ما بحث تشکیلاتی نکردیم، اما هر کدام از دوستان در سراسر کشور به اسم آقای رئیسی که می‌رسند می‌گویند بله درست است، همین است، اما درباره بقیه بحث می‌کنند حال آنکه درباره آقای رئیسی نشنیدم کسی بحث مخالفی مطرح کند یا نظر منفی دهد. همه تایید می‌کنند و حتی می‌گویند ما نگرانیم که ایشان نیاید؛ یعنی نگرانی از عدم حضور آقای رئیسی است. در همین حال به گزارش انتخاب، ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی یکی از اعضای شورای نظارت بر انتخابات است و براساس قانون نمی‌تواند فعالیت انتخاباتی کند. مگر اینکه یک ماه پیش از انتخابات از سمت خود استعفا دهد. در همین ارتباط قاضی‌زاده می‌گوید که عده‌ای از او درخواست کردند از شورا استعفا داده و کاندیدا شود.

عدم همکاری جلیلی با اصولگرایان

در همین ارتباط روز گذشته مرضیه وحید دستجردی، سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در یک نشست خبری گفت: آقای ابراهیم رئیسی جزو ۵۰ نامزد معرفی شده از سوی ۳ هزار نفر جبهه مردمی هستند. به گزارش انتخاب، دستجردی ضمن تایید غیرمستقیم کاندیداتوری سعید جلیلی در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری اعلام کرد رئیس سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و کاندیدای انتخابات گذشته حاضر به همکاری با اصولگرایان در جهت دستیابی به وحدت نشده است. به گزارش «ایسنا» او با بیان اینکه کاندیداهای مطرح همگی موافق خط مشی جبهه مردمی هستند، گفت: از میان کاندیداهای مطرح، فقط آقای جلیلی اعلام حمایت کرده که جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای جلب ایشان در تلاش است. دستجردی همچنین گفت: حمید بقایی تاکنون جزو منتخبان جبهه مردمی نبوده است. دستجردی همچنین از ثبت‌نام ۵۰ داوطلب کاندیدای ریاست‌جمهوری در سامانه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خبر داد. به گزارش الف، سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تاکید کرد: برای اولین بار در کشور فردی که از طرف جبهه مردمی به‌عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری مطرح می‌شود با یک تیم خودش را معرفی می‌کند.

تحلیل فلاحیان در مورد وضعیت روحانی در انتخابات

در خبری دیگر به گزارش خبرآنلاین، علی فلاحیان، وزیر اطلاعات دولت سازندگی گفت: مقبولیت روحانی در افکارسنجی‌ها بالا و پایین می‌شود، ولی تا به حال وضعش بهتر از سایر شخصیت‌هایی است که در مظان کاندیداتوری هستند. او در پاسخ به این سوال که خودتان برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ نامزد می‌شوید، اظهار کرد: خیر، این مساله دیگر برای ما تمام شد.

امیدواری بقایی به تایید صلاحیتش

همزمان روز گذشته حمید بقایی، معاون اجرایی دولت دهم در یادداشتی در کانال تلگرامی خود از مطرح شدن احتمال ردصلاحیتش انتقاد کرده و از کسانی که این موضوع را مطرح می‌کنند با عنوان «افراد وابسته به جناح به اصطلاح اصلاح‌طلب» یاد کرده است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حمید بقایی که دو روز پیش اعلام کاندیداتوری کرده بود با اشاره به برخی سخنان مبنی‌بر رد صلاحیتش نوشت: این قبیل سخنان برگرفته از علم غیب آقایان امری طبیعی است؛ چراکه آنها توان پیروزی در سر صندوق‌های رای را نداشته و به این گونه دل به حذف رقیب خوش کرده‌اند تا بتوانند خود را پیروز میدان جا بزنند! او همچنین نوشت: ملت بزرگ ایران مستحضر باشید که بنده هیچ مشکلی ندارم و کاری هم نکرده‌ام که نگران ردصلاحیت شورای محترم نگهبان باشم.

واکنش مشایی

در همین حال به گزارش «ایلنا» رحیم مشایی، رئیس دفتر احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری سابق در پاسخ به اینکه برخی می‌گویند کاندیداتوری بقایی شوخی است، گفت: شاید از نظر آنان شوخی باشد، همان‌طور که کاندیداتوری احمدی‌نژاد در ۸۴ و خاتمی در ۷۶ از نظر آقایان شوخی بود!