فارس: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری از سفر قریب‌الوقوع روحانی به مسکو خبر داد. جهانگیری روز گذشته در دیدار ایگور شووالف معاون اول نخست‌وزیر روسیه، مناسبات میان دو کشور را رو به رشد ارزیابی و اظهار امیدواری کرد سفر این مقام روسیه به رشد روابط و توسعه مناسبات فیمابین منجر شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه گسترش روابط و هماهنگی‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با روسیه از اهمیت ویژه‌ای برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار است، به سفر قریب‌الوقوع روحانی به مسکو اشاره و ابراز امیدواری کرد در سفر رئیس‌جمهوری کشورمان به روسیه، توافقات خوبی میان دو کشور حاصل شود. جهانگیری همچنین ضمن قدردانی از همکاری و نقش روسیه در مذاکرات با کشورهای عضو اوپک که منجر به افزایش قیمت نفت شد، گفت: انتظار داریم مسکو در زمینه برجام همچنان مواضع سازنده خود را ادامه دهد تا توافق برجام به نحو مطلوبی اجرا شود. به گزارش «ایرنا» وی از تمایل و علاقه‌مندی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری اقتصادی با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا خبر داد و گفت: باید تلاش کنیم تا پیش از سفر دکتر روحانی به مسکو، مقدمات امضای توافقنامه شکل‌گیری منطقه آزاد تجاری میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا نهایی شود. معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به مذاکره شرکت‌های روسی برای حضور و مشارکت در پروژه‌های نفت و انرژی در ایران، تصریح کرد: علاقه‌مند هستیم توافقات امضا شده میان دو کشور در بخش نفت و انرژی اجرا شود و از حضور و مشارکت شرکت‌های روسی در پروژه‌های نفت و گاز ایران نیز استقبال می‌کنیم.

محتوای تماس تلفنی پوتین با ترامپ

معاون اول نخست‌وزیر روسیه نیز در این دیدار، با اشاره به مکالمه تلفنی پوتین با رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: در این تماس تلفنی رئیس‌جمهوری روسیه بر لزوم اجرای دقیق توافقنامه برجام تاکید کرد و تاکید آقای پوتین برای گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران این پیام را به جهان می‌دهد که مسکو، تهران را به‌عنوان یک شریک راهبردی برای خود می‌داند.