دنیای اقتصاد: ۲۲ بهمن‌ماه امسال، نخستین سالی است که آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی حضور نداشت و جای او در میان راهپیمایان خالی بود؛ کسی که از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزات پیش از انقلاب نهضت امام(ره) همواره در کنار انقلابیون و مردم حضور داشت. مردم ایران ۲۱ دی ماه امسال پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را با حضور میلیونی خود تشییع کردند. هرچند جای خالی آیت‌الله در میان جمعیت احساس می‌شد، اما همسر و فرزندان ایشان دیروز در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن حضور یافتند. همچنین در خلال راهپیمایی دیروز در دست بعضی از مردم نیز تصاویر مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و حسن روحانی قرار داشت.

همراهی سه وزیر با روحانی

در خبری دیگر از راهپیمایی دیروز مردم تهران، هنگامی که حسن روحانی رئیس‌جمهوری به جمع راهپیمایان پیوست، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه، محمود واعظی وزیرارتباطات و مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان نیز او را همراهی کردند و به میان جمعیت رفتند.

ناطق‌نوری در جمع راهپیمایان

علی‌اکبر ناطق‌نوری، مسوول گروه بازرسی دفتر مقام‌معظم رهبری نیز دیروز در تهران به صف راهپیمایان پیوست. پس از مرخص شدن او از بیمارستان که چند روز پیش بر اثر عارضه قلبی بستری شده بود، این اولین‌بار است که ناطق‌نوری در جمعی حاضر می‌شود. همچنین دیروز هموطنان کلیمی در تهران نیز از خیابان فلسطین و از مقابل کنیسه ابریشم‌چی به جمع راهپیمایان پیوستند. شخصیت‌های سیاسی و نظامی هم در این مراسم شرکت کردند که سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه یکی از آنها بود. او از چهارراه ولی‌عصر به جمعیت راهپیمایان اضافه شد.

حضور احمدی‌نژاد حاشیه‌ساز شد

در خبری دیگر به نقل از «ایلنا» محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین که دیروز در جمع شرکت‌کنندگان در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حضور پیدا کرده بود، با هدایت نیروهای امنیتی به داخل ساختمان دانشگاه شریف برده شد.

توزیع نشریه علیه دولت در راهپیمایی

از سوی دیگر «ایلنا» در خبری از حاشیه مراسم راهپیمایی روز ۲۲ بهمن نوشت که در بعضی از مسیرهای منتهی به مراسم راهپیمایی، نشریه «عبرت‌های عاشورا» به‌صورت رایگان توزیع شد؛ نشریه‌ای که به داشتن مواضع انتقادی علیه دولت مشهور است.

پلاکاردهای انگلیسی

یک گروه مستقل تلگرامی نیز دیروز با تهیه پلاکاردهایی به زبان انگلیسی، ضمن محکوم کردن سیاست‌های رئیس‌جمهوری جدید ایالات‌متحده، بخشی از تظاهرات خود را به دادن شعارها به زبان انگلیسی برگزار کردند. از سوی دیگر، در دیگر پلاکاردهای انگلیسی که دیروز در راهپیمایی ۲۲ بهمن در دست مردم بود، از «مردم آمریکا برای دیدن ایران» دعوت شد. در پلاکاردهای دیگری هم به زبان انگلیسی نوشته شده بود: «از مردم آمریکا ممنونیم که مسلمانان را حمایت می‌کنند.»

دستگیری عوامل داعش

همچنین به گزارش «ایسنا» محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور نیز در راهپیمایی ۲۲ بهمن شهرستان کاشان گفت که براساس اطلاعات به‌دست‌آمده گروهی را در چند روز گذشته در اطراف تهران دستگیر کردند که نشان می‌دهد داعش برای راهپیمایی ۲۲ بهمن به‌دنبال نشان دادن شرارت‌های خود بود.

علم‌الهدی به ترامپ: گزینه‌هایت را زیر میز بگذار

در خبری دیگر از راهپیمایی مردم در سالروز پیروزی انقلاب، خبرگزاری تسنیم درباره راهپیمایی مردم مشهد نوشت: نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت که پیام امسال مردم، کوبیدن مشت بر دهان دولتمردان کاخ سفید بود، کاخی که نامش سفید است، اما در عمل عملکردش سیاه است و این ملت هیچ‌گاه خسته نمی‌شود و به ترامپ اعلام می‌کند که باید گزینه‌هایش را زیر میز بگذارد. آیت‌الله علم‌الهدی همچنین گفت: مردم در این راهپیمایی نشان دادند که ترامپ غلطی نمی‌تواند بکند.