امیرعابدینی که خود سرپرست سازمان اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال است با گلایه از مهدی تاج بابت عملکردش در ماه‌های گذشته گفت: «به هیچ‌وجه از عملکرد سازمان اقتصادی راضی نیستم چرا که فدراسیون فوتبال نمی‌داند باید چه‌کار کند. یعنی تاج تاکنون نتوانسته به اهداف و مواضع خود که پیش از انتخابات اعلام کرده بود، عمل کند. قبل از انتخابات او قول تشکیل سازمان‌هایی را داد که هیچ کدام تاکنون شکل قانونی خود را نگرفته‌اند.

تاج نمی‌تواند در هیات رئیسه این مسائل را جمع کند. او آنقدر گرفتاری دارد که از اهداف و برنامه‌های خود دور شده است.» عابدینی علت این ضعف را درگیری تاج درچند جبهه دانسته و به «ایسنا» می‌گوید: «تاج نمی‌داند به تیم‌ملی برسد یا مشکلات باشگاه‌ها را حل کند. از طرفی او درگیر مناقشه با عربستان است و برای مثال بازی با کره‌جنوبی که همزمان با روز تاسوعا شده بود وقت و انرژی زیادی را از فدراسیون فوتبال و مملکت گرفت. اعتقاد دارم او هنوز نتوانسته برای اهداف درازمدت خود کاری کند. او درگیر روزمرگی شده و در چند وقت اخیر هم درگیر اختلاف کی‌روش و برانکو بود و اینکه چطور آن را حل کند. الان هم درگیر این است که چگونه بودجه لازم را برای فدراسیون فوتبال مصوب کند و از پس بدهی‌ها برآید. پرونده‌های مختلف مانند جیووا، بلیت‌فروشی و... او را درگیر کرده است. تاج هنوز از این روزمرگی خارج نشده است.»

از تاج گله‌مندم

سرپرست سازمان اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که چرا تاج مشکلات موجود در فدراسیون فوتبال را تقسیم نمی‌کند و قصد دارد همگی آنها را خودش به دوش بکشد، تاکید کرد: «او خیلی از کارها را که وظیفه دارد انجام نمی‌دهد و خیلی از کارها را که وظیفه ندارد انجام می‌دهد. من از تاج گله‌مندم. فقط در حال وقت‌گذرانی هستیم. تاج مسوولیت‌هایی را بین افراد مختلف تقسیم کرده که همین موضوع موجب دخالت بی‌مورد این افراد شده است. اگر من نتوانستم تاکنون در سازمان بازاریابی موفق شوم به‌خاطر مشخص نبودن چارت کاری است. اگر سازمان تیم‌های ملی به ساکت محول شده او باید تمام کارها را انجام دهد و بهانه‌ای نیاورد. اگر سازمان لیگ به حیدر بهاروند تحویل داده شده او باید از پس آن برآید نه اینکه نایب رئیس اول به کارهایش برسد.»

هیچ چیز سر جای خودش نیست

عابدینی با بیان اینکه در فدراسیون فوتبال هیچ چیز سر جای خودش نیست، گفت: «اینکه اطرافیان تاج مشکلات را به او نمی‌گویند درست نیست. من به‌عنوان رفیق او این مشکلات را می‌گویم تا او از آنها مطلع شود. الان به مدت ۱۰ روز است که می‌خواهم تاج را ببینم اما هنوز این فرصت نصیب من نشده است. او مسوولیت‌هایی به من داده اما هنوز اختیارات لازم را ندارم. در راستای درآمدزایی از محتوای فوتبال دو قرارداد کاری را منعقد کرده‌ام و در انتظار مصوبه فدراسیون فوتبال هستم حتی پیش‌نویس قرارداد و توجیه اقتصادی آن را هم تهیه کرده‌ام و در انتظار تایید هیات رئیسه هستم اما این قرارداد از هیات رئیسه برگشت خورد. علاوه بر من ساکت، تاج، کفاشیان و حتی سازمان لیگ هم کار اقتصادی می‌کنند. حتی ایفمارک هم در امور اقتصادی دخالت می‌کند، این دخالت‌ها افزایش یافته و همین موضوع موجب شده سازمان اقتصادی شکل نگیرد. باید با این کارهای موازی برخورد شود.» سرپرست سازمان اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه پیش از این عنوان کرده بود فدراسیون فوتبال برای حرفه‌ای نشان دادن باشگاه‌های خود سندسازی می‌کند، تاکید کرد: «خودمان را گول نمی‌زنیم، باشگاه‌هایمان زیان‌ده هستند و فقط شش باشگاه مدرک حرفه‌ای دارند. الان در قطر، ژاپن و کره‌جنوبی تیم‌ها حرفه‌ای شده‌اند اما در ایران سازوکار مناسب وجود ندارد و هزینه‌ها با درآمدها منطبق نیست. برای همین ما سندسازی را انجام می‌دهیم تا باشگاه‌هایمان را حرفه‌ای جلوه دهیم.»