فردا همایش پولی «دنیای اقتصاد» برگزار می‌شود. ششمین همایش «سیاست‌های پولی و چالش‌های بانکداری و تولید» سه‌شنبه، ۵ بهمن با محوریت بررسی چالش‌های اصلاح نظام بانکی برگزار خواهد شد. همایش ششم در حضور رئیس کل و قائم مقام بانک مرکزی، مدیران عامل بانک‌ها، اقتصاددانان، کارشناسان و صاحب‌نظران، مهم‌ترین موضوعات نظام بانکداری کشور در حال حاضر را تحلیل می‌کند. محورهای همایش فردا، الزامات و اصلاحات در نظام بانکداری، بررسی قوانین و مقررات بانکداری بین‌الملل و بانکداری الکترونیک و نظام پرداخت، هستند.یکی از موضوعات مورد بحث در همایش روز آینده، بحث افزایش سرمایه بانک‌هاست. کارشناسان در رابطه با این موضوع به این سوال پاسخ خواهند داد که چطور می‌توان افزایش سرمایه بانک‌ها را بدون مراجعه به منابع بخش عمــومی و با توسل به بازار بدهـی انجام داد؟ محققان در چارچوب قوانین فعلی موجود به‌دنبال سازوکاری درون‌زا برای تشویق به مدیریت بهتر و اجتناب از فعالیت‌های پر ریسک در بانک‌ها هستند.

کارگاه‌های آموزشی

در حاشیه این همایش سه کارگاه آموزشی نیز برگزار می‌شود. این کارگاه‌ها به‌دنبال ابهام‌زدایی از آینده بازارها هستند. کارگاه «ریسک ترامپ در بازار جهانی» دید روشن‌تری به متقاضیان در زمینه شناسایی ریسک‌های ناشی از تصمیمات مبهم رئیس‌جمهوری آمریکا خواهد داد. این کارگاه می‌تواند برای کلیه فعالان در بازار کشور مفید باشد. کارگاه دوم به شناسایی بازارهای کم‌ریسک برای سرمایه‌گذاران می‌پردازد. «بازارهای کم‌ریسک در اقتصاد ایران» پرسودترین سبد سرمایه‌گذاری با کمترین ریسک را به مخاطبان معرفی می‌کند. عنوان کارگاه بعدی، «چشم‌انداز بازار ارز» است. گروه هدف کارگاه سوم، فعالان بازار ارز، صادرکنندگان و واردکنندگان هستند. این کارگاه درصدد پاسخگویی به ابهامات موجود در بازار است. با پاسخگویی به ابهامات و بررسی مولفه‌های موثر، پیش‌بینی از روند آتی بازار ارز ارائه خواهد شد. به شرکت‌کنندگان در پایان این دوره‌ها مدرک اعطا خواهد شد.

نحوه شرکت

گروه رسانه‌ای «دنیای اقتصاد» ششمین همایش «سیاست‌هاى پولى و چالش‌هاى بانکدارى و تولید» را فردا، پنجم بهمن در محل موسسه علوم بانکدارى وابسته به بانک مرکزى برگزار می‌کند.

علاقه‌مندان به شرکت و ثبت‌نام در این همایش، برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۴۲۷۱۰۱۵۱ - ۰۹۱۲۰۱۹۰۲۶۷ تماس بگیرند یا به سایت
www.IMBC2017.ir مراجعه کنند.محل برگزاری همایش، تهران - خیابان پاسداران - ایستگاه ضرابخانه - پلاک 195 است.