دنیای اقتصاد: رئیس قوه قضائیه با اشاره به برخی فضاسازی‌های رسانه‌ای پیرامون رسیدگی‌های دستگاه قضایی از جمله برجسته‌سازی برخی اقدامات نظیر اعتصاب غذای متهمان یا محکومان و مواردی از این دست تاکید کرد که این فضاسازی‌ها و فشارهای رسانه‌ای علاوه بر اینکه وصف مجرمانه دارد، هیچ تاثیری بر کار قوه قضائیه در رسیدگی عادلانه به دعاوی نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری میزان به نقل از اداره‌کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسوولان عالی قضایی، تاکید کرد: نکته‌ای که همه ما می‌دانیم این است که گاهی در مسیر رسیدگی‌های قضایی یا اجرای احکام، تلاش می‌کنند موانعی ایجاد کنند که در دوران ما یکی از بزرگ‌ترین این تلاش‌ها، دخالت‌های اصحاب قدرت و کشورهای بیگانه از طریق رسانه ها، سازمان‌ها و نهادهایی است که در واقع همچون ابزارهایی برای کشورهای استکباری عمل می‌کنند. آملی لاریجانی اظهار کرد: یکی از نقش‌های منفی برخی رسانه‌ها دخالت‌های نابجا در مسیر رسیدگی به پرونده‌های قضایی است که این فضاسازی‌ها در صورتی که موجب اخلال در رسیدگی قضایی شود، جرم است. رئیس قوه قضائیه افزود: متاسفانه از آنجا که کشورهای غربی این‌گونه تاثیرات رسانه‌ای را در کشورهای مختلف مشاهده کرده‌اند، تلاش دارند که همین تجربه را در مورد جمهوری اسلامی نیز به کار گیرند و بر همین اساس از ابتدا هجمه زیادی علیه ارکان و نهادهای مهم نظام همچون قوه قضائیه و شورای نگهبان به‌عمل آورده‌اند.آملی لاریجانی تاکید کرد: ما نباید به کسانی که گمان می‌کنند با فشار رسانه‌ای می‌توانند منویات خود را اعمال کنند مجالی بدهیم. گاهی تصور می‌کنند که با فضاسازی گسترده و وسیع پیرامون اعتصاب غذای یک زندانی یا مواردی از این دست، می‌توانند در روند رسیدگی‌های قضایی یا اجرای حکم تاثیر بگذارند در حالی که چنین اقداماتی نه وجهه قانونی دارد و نه در مسیر رسیدگی تاثیری خواهد داشت. رئیس قوه قضائیه با اشاره به استانداردهای دوگانه برخی مدعیان حقوق بشری در این زمینه اظهار کرد: همان کسانی که برای اعتصاب یک زندانی این هجمه‌ها را علیه قوه قضائیه و سایر نهادهای نظام روا می‌دارند برایشان اهمیتی ندارد که در حال حاضر ده‌ها و صدها انسان بی‌گناه اعم از زن و کودک زیر آتش جنایات جنایتکاران سعودی کشته می‌شوند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه سخنان خود با اشاره به تمدید «قانون اضطرار ملی آمریکا» علیه ایران در واپسین روزهای ریاست‌جمهوری باراک اوباما تاکید کرد: اوباما در روزهای آخر ریاست‌جمهوری خود مدام مقرراتی علیه ایران تمدید می‌کند که خیلی از آنها نقض برجام نیز محسوب می‌شود. این اقدامات نشانگر آن است که آمریکا برخلاف تصورات بسیاری که گمان می‌کردند با یک عهد و مقاوله بین‌المللی رفتارش عوض خواهد شد، همان مسیر قدیمی خود را که مقابله با جمهوری اسلامی است، ادامه می‌دهد و با وجود اینکه اجرای برجام اقتضائاتی دارد، مرتکب اعمالی می‌شود که لااقل با روح برجام در تضاد است. آملی لاریجانی تاکید کرد: ما قطعا باید سیاست خارجی فعالی داشته باشیم، اما مهندسی دیپلماسی ما باید منهای آمریکا طراحی شود. متاسفانه آمریکا در هیچ کجا قابل اعتماد نبوده است؛ چنان که در جریان سوریه نیز شاهد بودیم مکررا با روس‌ها بر سر برخی امور توافق کردند، اما نشان دادند که قابل اعتماد نیستند. آملی لاریجانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی باید به نیروها و سرمایه‌های درونی خود اعتماد کند، بر لزوم اجرای صحیح سیاست‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: تنها راه برون‌رفت از اضطراب ناشی از عهدشکنی‌های آمریکا و غرب، اتکا به توان داخلی و تدبیر و مدیریت صحیح نیروها، ظرفیت‌ها و سرمایه‌های درونی کشور است.