دور از چشم هواداران

دنیای اقتصاد: استقلال نیم‌فصل را بابرد خفیف یک بر صفر مقابل علی دایی و نفت آغاز کرد. بردی که بعد از آن داور مسابقه که اشتباهاتش بیشتر به سمت استقلال چربش داشت محروم شد تا آن برد به خود آبی‌ها هم زیاد نچسبد. آنها امروز مقابل همنام خوزستانی خود قرار می‌گیرند تیمی که در بازی رفت استقلال را شکست داد تا این مسابقه برای تیم پایتخت جنبه انتقامی هم داشته باشد. استقلال اما بیشتر از وضعیتش در جدول این روزها درگیر اخبار و حواشی نقل‌وانتقالاتش است. مهدی رحمتی ماندگار شده اما به نیمکت تبعید شده است. بختیار رحمانی پا را در یک کفش کرده که می‌خواهد برود و خریدهای پرسروصدایی مثل جباروف ازبک و آندو تیموریان به دلیل سن بالای این بازیکنان مورد انتقاد کارشناسان هستند. این وسط تکلیف ماندن امید ابراهیمی که از چین پیشنهاد دارد و بازگشت سجادشهباززاده از ترکیه هم معلوم نیست.

در این اوضاع و احوال آشفته منصوریان یک برد قاطع می‌خواهد تا باز هم بر اوضاع مسلط شود. بردی که چندان هم کار راحتی نیست. این درست است که زهیوی ستاره رقیب از آنها جداشده اما با واریز پول به حساب بازیکنان استقلال خوزستان قهرمان فصل قبل بازهم جانی گرفته وامید دارد که همچنان برای مسوولان شهر و استان مهم باشد. اتفاقی که می‌تواند به انگیزه‌های آنها برای درخشش در این مسابقه بیفزاید. خوش شانسی استقلال خوزستان این است که استقلال نیز در این هفته مانند تراکتورسازی به دلیل اتفاقات رخ داده روی سکوها از سوی کمیته انضباطی از حضور تماشاگرانش محروم است.

استقلال خوزستان یک بازیکن با انگیزه هم در این بازی دارد و او همان آرش افشین است. مهاجمی که نیم‌فصل نخست لیگ برتر از روی نیمکت و سکوها شاهد نمایش استقلال تهران بود و در تعطیلات نیم‌فصل به جمع‌آبی‌پوشان خوزستانی پیوست. افشین می‌خواهد در دیدار امروز توانایی‌های خود را به رخ منصوریان بکشد و برگ برنده تیمش در این دیدار خانوادگی باشد. ترکیب استقلال هم علامت سوال کم ندارد. منطق فوتبال می‌گوید: «ترکیب برنده نباید دست بخورد.» اما علیرضا منصوریان سرمربی استقلال نمی‌تواند در هفدهمین بازی خود در لیگ برتر از این منطق پیروی کند. چون لااقل با توجه به محرومیت امید ابراهیمی، آبی‌ها ناچار به انجام یک تغییر اجباری هستند. اما احتمال اینکه این تک تغییر اجباری با یکی، دو تغییر اختیاری همراه باشد کم نیست. با توجه به اینکه یعقوب کریمی در بازی گذشته استقلال نتوانست در فاز دفاعی رضایت کامل سرمربی استقلال را جلب کند، احتمال بازگشت میلاد زکی‌پور به ترکیب ثابت و قرار گرفتن در پست دفاع چپ در تیم استقلال کم نیست.

تراکتورسازی تبریز -صنعت‌ نفت آبادان

تراکتورسازی هفته گذشته در آخرین لحظات دیدار مقابل استقلال خوزستان با تک‌گل ارزشمند مهدی شریفی به برتری دست یافت تا نیم‌فصل دوم مسابقات را با پیروزی آغاز کند. شاگردان قلعه‌نویی مقابل صنعت‌نفت فقط به پیروزی فکر خواهند کرد تا در صورت لغزش پرسپولیس جای این تیم را در صدر جدول بگیرند. اولین حضور تراکتورسازی در این فصل در ورزشگاه یادگار امام تبریز مصادف با محرومیت این تیم از حضور تماشاگرانش است تا این مساله جذابیت‌های جدال تراکتورسازی و صنعت ‌نفت را کاهش دهد. اما تراکتور به خوبی می‌داند برای جانماندن از پرسپولیس و لذت چشیدن ولو یک روز صدرنشینی باید برنده این مسابقه باشد. در طرف مقابل صنعت‌ نفت که هفته گذشته در اولین حضور فیروز کریمی مقابل صبا در ثانیه‌های پایانی به برتری دست یافت، این هفته نیز ابتدا به شکست نخوردن فکر خواهد کرد. برزیل فوتبال ایران به خوبی می‌داند بازی مقابل تراکتورسازی پرستاره کار راحتی نخواهد بود اما از طرف دیگر امیدوار است مانند دیدار رفت مقابل شاگردان قلعه‌نویی بازنده نباشد. برنامه کامل هفته هفدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

سه‌شنبه 28 دی 95

تراکتور...................................... نفت آبادان ۱۵

صبای قم..................................... پیکان ۱۵:۳۰

استقلال تهران..... استقلال خوزستان ۱۶:۴۰

چهارشنبه 29 دی 95

سپاهان............................... نفت تهران ۱۴:۳۰

سیاه جامگان.....................................پدیده ۱۵

گسترش................................ ماشین‌سازی ۱۵

فولاد......................................... پرسپولیس ۱۵

سایپا ..................................... ذوب آهن ۱۶:۴۰

دور از چشم هواداران