ایرنا: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تمام زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی بانه تا ۶ماه آینده و در نیمه‌نخست سال ۹۶ تکمیل می‌شود.

علی یزدانی در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بانه افزود: در ۶ ماه آینده تحولی جدی در این منطقه حاصل و زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی بانه تکمیل می‌شود.

وی وسعت منطقه ویژه اقتصادی بانه را ۸۵ هکتار عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم در ۶ ماه آینده با تکمیل زیرساخت‌های موردنیاز، جهشی در راستای استقرار واحدهای صنعتی شکل بگیرد. معاون توسعه مدیریت و منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بانه را یکی از عوامل مهم در عمران و آبادانی این منطقه دانست و گفت: با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زمینه اشتغال برای همه اهالی منطقه فراهم می‌شود و مردم می‌توانند از آن سود ببرند.

وی اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی بانه و نزدیکی به مرز، این منطقه در آینده نزدیک یکی از مناطق مطلوب کشور می‌شود.

یزدانی گفت: یک حرکت زیرساختی در این منطقه شکل گرفته و باید برای سرعت بخشیدن به این پروژه همه اهالی منطقه همکاری کنند چراکه اولویت، اشتغال مردم منطقه است.

وی تاکید کرد: باید در چند روز آینده، برای ایجاد زیرساخت برنامه‌ریزی و در حداقل زمان زیرساخت‌ها تکمیل شود.

یزدانی، تولید و اشتغالزایی را یکی از ویژگی‌های مناطق ویژه اقتصادی بیان کرد و گفت: واحدهای تجاری، نمایشگاهی و صنعتی این منطقه به‌زودی فعال می‌شود.

معاون وزیر صنعت افزود: گمرک برای سرمایه‌گذاران در منطقه بانه، تسهیلات ویژه قائل خواهد شد و تفاوت این منطقه با دیگر مناطق سرعت در ورود و خروج کالاست که با استقرار گمرک این امکان فراهم می‌شود.

این مقام مسوول ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بانه را یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه صنعتی و تجاری استان کردستان دانست و خاطرنشان کرد: تمام خدمات ما، یک پیوست اجتماعی و فرهنگی دارد و رضایت مردم شرط اول است.

وی افزود: با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در منطقه بانه، رونق اقتصادی شکل می‌گیرد و همه مردم می‌توانند از این رونق بهره‌مند شوند.

وی افزود: اقدامات اولیه برای تامین برق و آب مورد نیاز بنگاه‌ها و واحدهای صنعتی، پیش‌بینی شده و مقدمات استقرار گمرک با اعتبار اولیه ۳۰ میلیارد ریال فراهم شده است.

یزدانی از همه سرمایه‌گذاران بانه برای همکاری و سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی دعوت کرد و گفت: برای حمایت از سرمایه‌گذاران منطقه، با هر پیشنهادی در حوزه سرمایه‌گذاری موافقت می‌شود، چراکه هدف، ایجاد اشتغال پایدار در منطقه است و اشتغال پایدار در گرو سرمایه‌گذاری بلندمدت است.