تکمیل خط‌آهن تبریز – میانه جزو سیاست‌گذاری‌های ملی

دنیای اقتصاد - تبریز - رعنا نیک‌رفتار: معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: به فرجام رسیدن طرح راه‌آهن تبریز-میانه جزو سیاست‌گذاری‌های ملی و مطالبات مردمی است و با همه محدودیت‌های مالی با اطمینان می‌گویم نباید تکمیل کار را به تعویق انداخت.

محمدباقر نوبخت در تبریز اظهار کرد: بر اساس گزارشی که از طرح احداث راه‌آهن میانه - بستان‌آباد -تبریز به طول ۱۳۲ کیلومتر داده شد، همه اقدامات زیرسازی و روسازی بیش از ۱۰۰کیلومتر انجام شده است. وی ادامه داد: انتظار داریم عملیات اجرایی ۲۶ کیلومتر باقی‌مانده از این مسیر نیز طی چند ماه آینده به اتمام برسد و بخش بستان آباد - تبریز نیز در ادامه آن استمرار داشته باشد. نوبخت با اشاره به اینکه بخش حمل‌ونقل ریلی برای دولت در اولویت است، گفت: با توجه به جایگاه ویژه تبریز، خطوط مواصلاتی این استان برای دولت بسیار مهم است. وی با اشاره به اینکه راه‌آهن اردبیل نیز می‌تواند به میانه متصل شود، افزود: این طرح از طرح‌هایی است که اتصال میانه به تبریز را دارای اهمیت می‌کند.

نوبخت خاطرنشان کرد: تامین اعتبار مناسب بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای ۴ اولویت کشور از حمل‌ونقل ریلی، محیط زیست و آب و فاضلاب پیش‌بینی شده است.رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: در سال‌جاری برای خط ریلی میانه - تبریز ۲۶۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود که بر حسب ضرورت به ۳۷۵ میلیارد تومان افزایش یافت.وی گفت: دولت موطف است برای تکمیل راه‌ها اقدام کند و هیچ مشکلی با وجود محدودیت‌ها برای توسعه حمل‌ونقل ریلی نداریم.

وی تصریح کرد: با نظارت استاندار آذربایجان شرقی به عنوان نماینده دولت برای این طرح بین‌المللی امیدواریم در ماه‌های آینده شاهد افتتاح بخش میانه به بستان‌آباد راه‌آهن تبریز-میانه باشیم. وی ادامه داد: همزمان با بازدید و بررسی پیشرفت کار، ریل گذاری ۱۰۶ کیلومتر از این طرح مهم ریلی نیز آغاز می‌شود.وی افزود: ۲۵ هزار میلیارد ریال این اعتبارات به‌صورت اسناد و ۱۰ هزار میلیارد ریال آن به‌صورت ریالی تخصیص یافته و مصمم هستیم تا پایان سال با توجه به گشایش‌هایی که فراهم شده اعتبارات عمرانی را تکمیل کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره طرح اتوبان تبریز - بازرگان نیز گفت: در این زمینه جلسه‌ای که در سازمان برنامه و بودجه کشور با مسوولان وزارت و راه و شهرسازی برگزار و با تصمیماتی که اتخاذ شد، امیدواریم این طرح بسیار مهم به‌زودی آغاز شود. وی ادامه داد: برای اجرای این طرح با توجه به قطعه‌بندی آن پیمانکاران جایگزین وجود دارد و با نظارت و پیگیری بسیار مجدانه استانداری آذربایجان شرقی به‌زودی شاهد اجرایی شدن آن خواهیم بود.