حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برخی از دست‌اندرکاران و مدیران باشگاه‌ها را به نا آگاهی و برخورد غیرحرفه‌ای با احکام این کمیته متهم می‌کندو با انتقاد از ایشان می‌گوید: «با وجود اینکه پرونده‌‌های انضباطی کم است، اما برخی از پرونده‌ها سر و صدای زیادی داشته‌اند. افرادی که دست‌اندرکار فوتبال هستند، اطلاعات‌شان از مقررات کافی نبوده یا کمتر بوده یا به‌طور کل غلط است. مدیر باشگاهی نوشته است که تماشاگران شلوغ کردند، چرا باشگاه ما را جریمه کرده‌اید. آنها حتی به آیه قرآن هم استناد کرده‌اند. ما به این مدیر چه چیزی می‌توانیم بگوییم؟ مدیری نوشته که تحریک زمانی صورت می‌گیرد که ما میزبان باشیم، وقتی میزبان نبوده‌ایم، چرا باید جریمه شویم؟ نمی‌دانم این ماده‌ها را از کجا برای خودشان آوردند. برخی مواقع می‌گویند ما که گفتیم فلان داور را استفاده نکنید! اگر قرار به این باشد، باید خیلی از تیم‌ها به حسن کامرانی‌فر بگویند که فلان داور نباشد.»

حسن‌زاده با اشاره به برخی پرونده‌هایی که درباره آن رای صادر شده است، گفت: «اخیرا مد شده که دوستان به مسائل بیرون از زمین می‌پردازند. به‌عنوان مثال، پیش از صدور رای درباره پرونده‌ای، مدیری تماس گرفت و اعلام کرد که به خاطر دارید که دو سال پیش برای فلان بازیکن ما رای دادید و محرومش کردید؟ پس برای این پرونده هم باید چنین رایی صادر شود! در صورتی که نباید قضاوت کرده و هر پرونده‌ای آرای خودش را دارد.» وی در مورد محرومیت محمد خرمگاه و ساکت الهامی به دلیل اتفاقات دیدار صبای قم - استقلال در هفته دوازدهم لیگ برتر که منجر به تعلیق آنهاشد، این‌گونه توضیح داد: «وقتی این دو عزیز نمی‌توانند خودشان را کنترل کنند، برای ما نگران‌کننده می‌شود. بخشی از آرای بازی صبای قم - استقلال صادر و برخی محروم و برخی جریمه شده‌اند. پرونده این بازی مفتوح است تا مستقیما حرف‌های آنها را بشنویم. عنوان کرده‌ایم که محرومان تنها از روی سکوها می‌توانند این هفته بازی تیم‌شان را ببینند و حتی در رختکن هم نباید حضور داشته باشند.»

رئیس کمیته انضباطی درخصوص اتفاقات بازی گیتی‌پسند و حفاری عنوان کرد: «اولین بار بود که یک بازیکن فوتسال به‌عنوان بازیکن اضافی وارد زمین شد و نتیجه را تغییر داد. این مساله نباید با پرتاب بطری اشتباه گرفته شود. وقتی یار اضافی وارد زمین شده و در نتیجه مؤثر می‌شود، تصمیم دیگری گرفته خواهد شد. مسوولان باشگاه محترم به جای اعتراض به مرجع بالاتر، مقایسه‌هایی کرده و با کلماتی رکن قضایی را به تمسخر گرفتند. دوستان گفتند ما شمالی هستیم، من هم به آنها می‌گویم من شمالی هستم، اما قرار نیست رای صادر نشود. تا الان که از زمان علی کفاشیان تا مهدی تاج حضور دارم، یک مقام مسوول عنوان نکرده که چرا فلان رای را صادر کرده‌اید. درست نیست رای را به چالش بکشانند. منطقه‌ای کردن و زدن تهمت‌ها خوب نیست. دوستان شمالی ما در رشت و مازندران هم ناراحت هستند که چرا سخت می‌گیریم. این موارد همیشه برای ما وجود داشته است.» حسن‌زاده که در برنامه ورزش و مردم حاضر شده بود در رابطه با اینکه دربی خوزستان بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود، گفت: «واقعا دوست نداریم بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار شود. مسیرهای تنبیهی پلکانی صورت می‌گیرد. متاسفانه اتفاقاتی افتاد که مجبور شدیم برخلاف میل باطنی، مجازات‌هایی را تعیین کنیم.»