تیم فوتبال بانوان منتخب شهرداری بم و سیرجان با نام تیم ملی، جمعه شب مقابل سوئد نایب قهرمان المپیک ریو قرار گرفت و با نتیجه سنگین ۷برصفر تن به شکست داد. با وجود شکست با چنین نتیجه‌ای سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران معتقد است بازی با تیم‌هایی همچون سوئد به پیشرفت فوتبال بانوان کمک خواهد کرد. به‌ گزارش «‌ایسنا» مریم جهان نجاتی گفت: «امیدوارم چنین بازی‌هایی در آینده برای بانوان ایرانی تکرار شود. چنین بازی‌هایی برای ما اهمیت زیادی دارد. فوتبال زنان اخیرا در ایران به شرایط حرفه‌ای نزدیک شده است. سرمایه‌گذاری‌های مالی خوبی در فوتبال زنان در حال شکل‌گیری است.

در حال‌ حاضر بازیکنانی در اختیار داریم که قرارداد می‌بندند و زندگی‌شان را با فوتبال بازی کردن تامین می‌کنند. شاید چنین چیزهایی قبلا وجود نداشته است. به همین خاطر اینها یک الگو برای آینده هستند. حمایت خوبی از فوتبال زنان در ایران حس می‌کنم و فکر می‌کنم این تیم بتواند در آینده با انجام چنین بازی‌هایی و ادامه حمایت‌ها از سوی مسوولان پیشرفت کند و نتایج بهتری را کسب کند. نیمه اول که تیم ما هفت گل خورد باعث شد تا در نیمه دوم بهتر شویم و یک نیمه مساوی شود که این درس بزرگی برای ما مربیان و بازیکنان بود. این باور را ما پیدا کردیم که روزی ما هم می‌توانیم به این سطح برسیم؛ چون سوئد تیم بسیار خوبی بود. ما چند بازی اروپایی انجام داده بودیم اما سوئد از همه آنها بهتر بود. من فکر می‌کنم این بازی بود که توانستیم تجربه بسیار زیادی از آن کسب کنیم.»

همچنین سارا قمی کاپیتان تیم ملی ایران درخصوص این بازی گفت: «در المپیک گذشته دیدیم که سوئد چه تیم بزرگی است و توانست قدرت‌هایی مثل آمریکا و برزیل را شکست دهد. امروز برای بچه‌های ایران تجربه فوق‌العاده‌ای رقم خورد که توانستیم با این تیم بزرگ، معروف و سطح اول دنیا بازی کنیم. من تمام تلاشم را در لیگ ایران کردم تا بهترین زننده گل باشم. الان جزو رکورد‌داران گلزنی هستم؛ اما برای رسیدن به سطح سوئد یا اول دنیا راه زیادی است. تمام تلاشمان را برای بالا نگه داشتن نام ایران خواهیم کرد.»