ماموریت نیمه تمام

تیم ملی فوتسال ایران در دیدار نیمه‌نهایی جام جهانی فوتسال از ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه بامداد دیروز در ورزشگاه کولیسیئو ایوان شهر مدلین کلمبیا به مصاف روسیه رفت. شاگردان ناظم‌الشریعه درحالی‌که بازی برتری مقابل حریف خود به نمایش گذاشتند اما در پایان شکست تلخی مقابل روس‌ها خوردند و با نتیجه ۴ بر ۳ بازی را واگذار کردند و از راهیابی به فینال بازماندند. گل‌‌های این بازی را لیسکوف ۱۴، آبراموف ۲۳، شایاخماتوف ۳۰ و چیشکالا ۴۰ برای روسیه و احمد اسماعیل‌پور ۱۷، علی‌اصغر حسن‌زاده ۳۰ و مهدی جاوید ۴۰ برای ایران به ثمر رساندند. شاگردان ناظم‌الشریعه در این دیدار با ارائه یک بازی برتر در اکثر دقایق بازی توپ و میدان را در اختیار داشتند. تیم ایران ۵۴ درصد توپ و میدان را از آن خود کرده بود که ۴۵ بار هم برای رسیدن به گل تلاش کرد. ۱۶ ضربه بازیکنان ایران به چارچوب دروازه روسیه بود و ۱۷ ضربه نیز به خارج از دروازه زده شد. همچنین روس‌ها ۱۲ بار توپ ایران را دفاع کرد.

در طرف مقابل روسیه ۴۶ درصد بازی را در اختیار داشت و ۴۸ بار برای رسیدن به گل تلاش کردند. روس‌ها ۱۹ ضربه درون چارچوب، ۱۲ ضربه خارج از دروازه داشتند و بازیکنان ایران ۱۷ بار توپ روس‌ها را دفع کردند. در این دیدار ۱۴ بار داور به نشانه خطا بازی را متوقف کرد که سهم روسیه ۸ خطا و سهم ایران ۶ خطا بود. حسین طیبی از ایران از داور کارت زرد دریافت کرد و ۲ بازیکن روسی نیز از داور کارت زرد گرفتند. روس‌ها ۱۲ ضربه کرنر زدند درحالی که ایران ۵ بار از روی نقطه کرنر بازی را آغاز کرد. هر دو دروازه‌بان با ۱۲ واکنش مانع از فروپاشی دروازه تیمشان شدند. دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی بامداد امروز بین دو تیم آرژانتین و پرتغال برگزار شد. تیم ملی فوتسال ایران در دیدار رده‌بندی جام جهانی روز شنبه ۱۰ مهرماه از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران به مصاف بازنده دیدار آرژانتین و پرتغال خواهد رفت. دیدار فینال نیز در همین روز از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه آغاز خواهد شد.

کشاورز نیست

محمد کشاورز، کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران در اواسط نیمه اول دیدار مقابل روسیه به شدت مصدوم شد و همین موضوع باعث شد تا از زمین مسابقه بیرون برود. مصدومیت کشاورز به حدی بود که پس از اتمام بازی بلافاصله او را به بیمارستان منتقل کردند. متاسفانه کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران بازی رده‌بندی را از دست داده و باید برای درمان پای خود به تهران مراجعه کند. عباس ترابیان، رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی در این زمینه گفت: «متاسفانه کشاورز بازی بعدی تیم ملی را از دست داد. فعلا کشاورز آتل بسته تا درمان خود را در تهران آغاز کند.»

گلایه ناظم‌الشریعه از داور

محمد ناظم‌الشریعه در خصوص شکست تیم ملی فوتسال ایران مقابل روسیه گفت: «متاسفانه محمد کشاورز در نیمه اول مصدوم شد که پس از آن در بازی ما تاثیر بسیاری گذاشت. ما فرهاد توکلی را به عنوان عقب‌گیر از دست داده بودیم و محمد کشاورز هم که بازیکن عقب‌گیر ماست مصدوم شد. به همین دلیل مجبور شدیم از محمدرضا سنگ‌سفیدی استفاده کنیم. خوشبختانه در نیمه دوم وضعیت تیم بهتر شد و فرصت‌های زیادی را خلق کردیم که نتوانستیم از آنها استفاده کنیم. در هر صورت قسمت این بود که چنین نتیجه‌ای رقم بخورد. در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی همه اذعان داشتند که از بازی ایران لذت بردند.»

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در خصوص قضاوت داور قرقیزستانی یادآور شد:‌ «داور قرقیزستانی قضاوت بسیار ضعیفی داشت. او طرفدار ژاپنی‌هاست که رئیس کمیته داوران هم به او زیاد بها می‌دهد. پس از اینکه روسیه ۵ خطا مرتکب شد داور مسابقه باید در چندین صحنه خطا اعلام می‌کرد که این کار را نکرد. در صحنه‌ای هم که محمد کشاورز مصدوم شد بازیکن روسی باید کارت قرمز می‌گرفت.»ناظم‌الشریعه یادآوری کرد با این امکانات کم نمی‌توان از این تیم انتظار قهرمانی داشت: «برای رسیدن به قهرمانی باید امکانات کافی وجود داشته باشد. نمی‌توان الکی قهرمان شد. امکاناتی که تیم‌هایی مثل روسیه و اسپانیا داشتند قابل مقایسه با ما نیست. به هر حال امیدوارم شرایط در ادامه بهتر شود.» وی در خصوص دیدار رده‌بندی گفت: «ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بازیکنان را از لحاظ روحی و روانی برای بازی رده‌بندی آماده کنیم. تلاش‌مان این است که در این دو، سه روز شرایط را برای بازیکنان به بهترین نحو ممکن فراهم کنیم.»