گروه بنگاه‌ها: رئیس کل بانک مرکزی از کارخانه ویتامین E که با حمایت بانک مهر اقتصاد در شهرک صنعتی آق قلا استان گلستان راه‌اندازی شده، بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک مهر اقتصاد گلستان، ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی به همراه حسن صادقلو استاندار گلستان، حسینقلی قوانلو مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان، مدیران کل بانک‌ها و مسوولان استانی در آغازین روز هفته دولت از پروژه تولید ویتامین E در شهرک صنعتی آق قلا بازدید کردند. رئیس کل بانک مرکزی در بازدید از این کارخانه گفت: نظام بانکی اولویت اصلی خود را حمایت از تولید و واحدهای صنعتی و بنگاه‌های متوسط و کوچک قرار داده و در این راستا ۷۵۰۰ واحد در کشور برای حمایت شناسایی شده اند.

رئیس کل بانک مرکزی خط تولید ویتامین E را گامی مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: این کارخانه با سرمایه ای معادل ۴۵ میلیارد تومان راه اندازی شده و فاز دوم آن با هدف مصرف انسانی برای دهه فجر امسال آماده بهره برداری خواهد بود. در حاشیه این بازدید، محمد سنچولی رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان گلستان گزارشی از حمایت مالی بانک مهر اقتصاد از تولید و صنعت داخلی به‌ویژه پروژه تولید ویتامین E ارائه کرد و گفت: این بانک تمامی این اقدامات را با هدف اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی صورت داده است. سنچولی افزود: پروژه ویتامین E با حمایت مالی بانک مهر اقتصاد گلستان با اعتباری بالغ بر ۳۴۴ میلیارد ریال که بخش عمده هزینه راه‌اندازی آن را شامل می شود، فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به نوین بودن فناوری تولید ویتامین E و انحصار این تکنولوژی در چند کشور محدود، خاطرنشان کرد: بومی کردن این دانش و تلاش جوانان با محوریت اقتصاد مقاومتی بیانگر نوعی اقدام و عمل در راستاست که قطعا به توسعه و پیشرفت استان گلستان و رونق اقتصادی منطقه منجر خواهد شد. رئیس کل بانک مرکزی در پایان بازدید از این پروژه از دست‌اندرکاران و حامیان مالی آن و مجموعه بانک مهر اقتصاد تشکر کرد، همچنین استاندار گلستان و مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان نیز از همراهی و حمایت بانک مهر اقتصاد در این پروژه قدردانی کردند. فاز اول کارخانه ویتامین E اولین واحد در خاورمیانه و پنجمین واحد تولید در دنیا با حمایت بانک مهر اقتصاد در تیرماه امسال با حضور سید ضیاء ایمانی مدیر عامل این بانک و مسوولان استانی مورد بهره برداری قرار گرفت.