شمیم خوش خدمت در کهریزک

دنیای اقتصاد، شهرری، روح‌الله حسین‌زاده: بخشدار کهریزک مهم‌ترین اقدامات عمرانی دولت یازدهم در این بخش را تشریح کرد. سیدناصر موسوی ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: متاسفانه در چند سال گذشته باتوجه به مشکلات سرریز شده کلانشهر تهران به این بخش، نام کهریزک همراه با معضلات و آسیب‌های اجتماعی تحمیل شده همراه بوده است اما اکنون در دولت تدبیر و امید به دنبال راهکارهای کاربردی و موثری هستیم که بتوانیم مشکلات شهر را به فرصت تبدیل کرده و با رفع مشکلات قدیمی‌ترین بخش شهرستان ری، بتوانیم نام کهریزک را در کنار ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی، تاریخی و گردشگری این شهرستان به تصویر بکشیم.

وی در ادامه به تعدادی از طرح‌های عمرانی به اجرا در آمده در روستاهای بخش اشاره کرد و گفت: باتوجه به کمبود اعتبارات، در طول سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ طرح‌های متعددی در بخش‌های عمران، ترافیک و فضای سبز در روستاهای بخش به اجرا درآمد که شاید از نگاه کلان مدیریتی این طرح‌ها در فهرست طرح‌های بزرگ جای نداشته باشند اما هریک از این طرح‌ها در رفع مشکلات چندساله اهالی، افزایش ضریب امنیت راه‌های روستایی، تسهیل رفت و آمد روستاییان و تامین آرامش آنها تاثیر بسزایی داشته است. به گفته وی زیرسازی، اصلاح و آسفالت معابر روستایی روستاهای بخش، استقرار ایستگاه پلیس در روستای گلحصار و شهرک امام حسن مجتبی(ع) کهریزک، تعویض شبکه آب و احداث ساختمان دهیاری عظیم‌آباد و تکمیل مدرسه ۶ کلاسه ابتدایی روستای تورقوزآباد از طرح‌های اجراشده در بخش کهریزک است.

موسوی افرود: احداث بوستان انقلاب اسلامی، احداث ساختمان دهیاری و تعویض خط لوله آبرسانی در روستای قلعه نو چمن نیز از دیگر طرح‌ها است. وی با اشاره به توسعه پارک شهدا و اجرای طرح هادی روستایی در خیرآباد افزود: لوله‌گذاری و انشعاب‌دهی آب در روستای خیرآباد نیز به اجرا در آمده است. بخشدار کهریزک یکی از فعالیت‌های عمرانی مهم این بخش را دوبانده کردن جاده روستایی دوتویه سفلی اعلام کرد و ادامه داد: ساخت ایستگاه آتش‌نشانی، احداث مجتمع فرهنگی و اداری و تعریض بلوار شهید جانبزرگی روستای درسن‌آباد نیز از دیگر این اقدامات است. احداث زمین چمن مصنوعی و پوشش نهرهای اصلی و تامین روشنایی در روستای دهنو از دیگر مواردی بود که نماینده عالی دولت در بخش کهریزک به آن اشاره کرد.

موسوی همچنین از جابه‌جایی تیرهای برق روستای قمصر خبر داد و گفت: در روستای مجیدآباد نیز خطوط لوله فاضلاب به طول ۳۲۰ متر و اقداماتی همچون تملک ابنیه به‌منظور تعریض معابر این روستا صورت گرفته است. وی اظهار امیدواری کرد: مجموعه فعالیت‌های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید در بخش کهریزک، ضمن کاهش مشکلات این بخش، توسعه، عمران و آبادانی بیش از پیش این منطقه را به همراه داشته باشد.