اجرای  829 طرح در شهرستان«ری»

دنیای اقتصاد، شهرری، روح‌الله حسین‌زاده: معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، مشکل مدیریتی را عامل اصلی راه‌اندازی نشدن مرکز قلب بیمارستان فیروزآبادی اعلام کرد. هدایت‌الله جمالی پور در پاسخ به پرسش «دنیای اقتصاد» در زمینه راه‌اندازی نشدن مرکز قلب بیمارستان فیروزآبادی شهرری در خرداد امسال گفت: مشکل عدم افتتاح این مرکز در موعد مقرر، مشکلات مدیریتی این بیمارستان بود که با رایزنی‌های صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی ایران، مدیر این بیمارستان برکنار شد و مدیر جدید به زودی منصوب می‌شود.

جمالی‌پور که به مناسبت هفته دولت در نشستی خبری حضور یافته بود با اعلام این مطلب افزود: بودجه و اعتبار بهره‏برداری از این مرکز به صورت کامل تعیین شده و اختصاص یافته است و خوشبختانه مشکل مالی در این طرح وجود ندارد.

نماینده عالی دولت در شهرستان ری میزان اعتبار تخصیص یافته در این شهرستان را در دوره فعالیت سه ساله دولت یازدهم ۷۱۷میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در مجموع تعداد ۸۲۹طرح در سال‌های ۹۲ تا ۹۵ در ری احداث، تکمیل و راه‌اندازی شده است.

جمالی‌پور گفت: در ۳ سال اخیر، فعالیت‌های دولت در ۱۳ فصل به اجرا درآمده است که شامل؛ ۳۷ طرح در حوزه راه و شهرسازی، ۱۲طرح در بخش انرژی، تکمیل ۶ طرح مسکن مهر ، ۴ طرح در زمینه بهداشت ، ۱۵۲ طرح عمرانی، ۳۰۳ طرح روستایی ؛ ۸ طرح در بخش توسعه گردشگری ، ۱۳ طرح در زمینه تامین آب شرب ، ۳۲ طرح آبرسانی روستایی، ۶۶ طرح کشاورزی، ۳۳ طرح زیر ساختی و در حوزه صنعت نیز ۱۹ طرح و در زمینه فرهنگ نیز ۱۹ طرح می‌شود که جمع ریالی خدمات دولت در شهرستان ری ۷۱۷ میلیارد تومان برآورد شده است. وی گفت: این رقم برابر با بودجه عمرانی استان تهران است و این موضوع اهمیت و جایگاه شاخص این شهرستان را به تصویر می‌کشد.

جمالی‌پور در ادامه از افتتاح و آغاز اجرای ۶۶ طرح عمرانی در حوزه عمران، ترافیک، درمان، بهداشت و ورزش خبر داد که ۱۴۷ میلیارد ریال از هزینه‌های اجرای این طرح‌ها از محل اعتبارات استانی تامین شده است. وی گفت: سردخانه دومداره، مرکز بهزیستی فداییان اسلام، مجتمع ورزشی حضرت فاطمه زهرا(س) از طرح‌هایی هستند که افتتاح می‌شوند، کلنگ‌زنی مجموعه ورزشی و کانال سرپوشیده قیامدشت نیز از طرح‏هایی است که به مناسبت هفته دولت اجرای آن آغاز می‌شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری همچنین اشاره‌ای به دستاوردها و عملکرد مثبت دولت در طول ۳سال اخیر کرد و گفت: باوجود مشکلات بسیاری که سد راه دولت بوده است، اما خوشبختانه در این دوران اندک گام‌های موثری از سوی دولت در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و بین‌الملل برداشته شده است که سیاست‌های خارجی و نتایج مثبت آن به‌عنوان شاخص‌ترین فعالیت، بر کسی پوشیده نیست و اکنون با تدابیر هیات دولت بخش قابل‌توجهی از مشکلات کشور به فرصت تبدیل شده و شاهد رونق گرفتن سیاستی فعال و پویا در عرصه های بین‌المللی هستیم.

معاون استاندار تهران در ادامه به فرآیندهای مطلوب حوزه اقتصادی در بازه زمانی ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ اشاره کرد و گفت: در شهریور ۱۳۹۲ بر اساس آمارها رشد اقتصادی کشور منفی ۶ درصد بود، اما با به کار بستن تدابیر دولت ، تورم کشور از منفی ۶ درصد به مثبت ۴/ ۴ درصد رسید اما برای رونق مناسب به رشد بالای مثبت ۶درصد نیاز است.