گروه بورس- همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران دیروز در حالی که با عرضه‌های سنگینی مواجه بود توانست به رشد ۲۸۳واحدی برسد.در بازار دیروز معامله‌گران در ابتدای بازار شاهد صف‌های خرید قابل توجهی در گروه‌های مختلف به ویژه گروه معدنی- فلزی و پالایشگاهی بودند که البته تا ساعت پایانی بازار اکثر این صف‌های خرید با عرضه‌های سنگین از میان رفت. مهم‌ترین‌ صف خرید در بازار دیروز ملی مس بود که این صف با عرضه بیش از ۱۰۰میلیون سهم از میان رفت.در این شرایط بازگشایی نماد ایران خودرو و پالایشگاه اصفهان نیز در حالی که در ابتدا با قیمت‌های بالا صورت گرفت در پایان بازار متعادل شد. دیروز این دو بازگشایی نیز تاثیر مهمی در رشد ۳۸/ ۰ درصدی شاخص کل و رسیدن آن به ۷۶هزار و ۴۶۶واحد داشتند.

در بازار دیروز بازگشایی ۳۰نماد در بورس و فرابورس رقم خورد که همین مساله نیز تاثیر جدی بر جو بازار داشت. در میان نمادهای بازگشایی شده، نمادهای معاملاتی شرکت‌های باما، بانک اقتصاد نوین، پالایش نفت اصفهان، صنایع آذراب، بانک آینده و حق تقدم استفاده نشده آن، بانک پارسیان، ایران خودرو، گروه بهمن، پالایش نفت تبریز، پست ‌بانک ایران، نوسازی و ساختمان تهران، سرمایه‌گذاری ساختمان ایران، پتروشیمی امیرکبیر، گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان، گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان و ذوب‌آهن اصفهان از اهمیت بیشتری برخوردار بودند.

در گروه پالایشگاهی دیروز به‌رغم آنکه برخی شرکت‌ها نظیر پالایشگاه اصفهان پیش از بازگشایی اعلام کردند که قادر نیستند سود ۳ماهه خود را محاسبه و اعلام کنند انتظار بازار برای تاثیر مثبت افزایش قیمت ارز دولتی موجب گرایش به سمت گروه پالایشگاهی شد. در نماد مخابرات رئیس جدید هیات مدیره مخابرات تهران معرفی و از زحمات مسوول قبلی قدردانی شد. رسول سراییان که اکنون سکان مدیریت شرکت مخابرات ایران را در دست و ریاست هیات مدیره مخابرات تهران را بر عهده دارد، پیش از این مسوولیت‌هایی چون ریاست هیات مدیره و مدیرعاملی شرکت مخابرات استان خراسان، ریاست هیات مدیره شرکت مبین‌نت، عضو هیات مدیره و معاون توسعه مهندسی شرکت مخابرات ایران و عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار را برعهده داشته است. در گروه فلزی دیروز گشایش مثبت بازارهای جهانی موجب توجه معامله‌گران به گروه فلزی شد. رشد بهای فلز روی و رسیدن به مرز ۲۲۵۰دلار نکته قابل توجه بازار فلزات بود.

درمجموع بازار دیروز بازاری مثبت بود که در آن ارزش معاملات در بورس به ۱۹۳میلیارد تومان و در فرابورس به ۳۲۸میلیارد تومان بالغ شد.