ایجاد شبکه‌های بازاریابی و فروش رمز ماندگاری در بازارهای منطقه

شرکت‌های فعال در صنایع پایین‌دستی پتروشیمی باید برای در دست گرفتن بازارهای منطقه منسجم و هدفمندتر رفتار کنند.رئیس دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در گفت‌وگو با «نیپنا» (پایگاه خبری شرکت ملی صنایع پتروشیمی)اظهارکرد: متاسفانه شرکت‌های ایرانی در کشورهای همسایه دارای عملکرد قابل قبولی نیستند و باید با بازاریابی و تدوین استراتژی‌های فروش وارد تجارت با این کشورها شوند تا بتوانند قابلیت رقابت پذیری داشته باشند. رضا محتشمی پورادامه داد: رقابت در کشورهای همسایه دارای شرایط خاصی است و رمز ماندگاری افزون بر موارد یاد‌شده معرفی توانمندی و عرضه محصولات با کیفیت پایدار است.

وی ادامه داد: باید دسترسی صنایع پایین‌دستی پتروشیمی را به بازارهای صادراتی بیشتر کنیم و از فرصت استان‌هایی مانند کردستان، کرمانشاه و ایلام و همچنین دیگر استان‌های غربی نیز در این خصوص استفاده کنیم. رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته دربازارعراق به‌عنوان بازاری نوظهور کم‌‌کاری کرده‌ایم، گفت: ترکیه، جدی‌ترین رقیب کشورمان در صنایع پایین‌دستی تکمیلی با صادرات از کریدور ایران، بازار عراق را تصاحب کرده است و برای احیای بازار نیازمند برنامه‌ریزی جامعی هستیم.

محتشمی پور افزود: باید با برنامه‌ریزی‌های بلند مدت و دقیق و با کمک نمایندگان مردم در خانه ملت و نیز متولیان امر در دولت تدبیر و امید به سوی توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش خام فروشی با شتاب بیشتری حرکت کنیم. وی ادامه داد: توسعه همزمان بالادست و نیز صنایع تکمیلی می‌تواند افزون بر اشتغال‌زایی و تکمیل زنجیره ارزش سبد تولید محصولات پتروشیمی کشورمان را متنوع کند و در این مسیر جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید و حمایت از سرمایه‌گذاران راهگشا خواهد بود. محتشمی پورتصریح کرد: از علاقه‌مندان سرمایه‌گذاری و ایجاد صنایع پایین‌دستی و فعالان بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی دعوت می‌کنیم و بدون تردید ورود منابع مالی جدید به چرخه تولید می‌تواند مسیر تحقق جهش دوم در صنعت پتروشیمی ایران را هموار کند.