معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اعلام کرد۳۰ غرفه برتر نمایشگاه صنایع دستی امسال با حمایت سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان نماینده ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی معرفی خواهند شد.

به گزارش «ایرنا»، معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی با اعلام این خبر افزود: «غرفه‌های برتر نمایشگاه صنایع‌دستی امسال در پایان برگزاری نمایشگاه و بر اساس میزان فروش تعیین می‌شوند.» نامورمطلق تصریح کرد: «صنعتگرانی که محصولاتشان فروش بالایی را به خود اختصاص دهند، این توانایی را دارند تا به‌عنوان نماینده شایسته کشورمان در نمایشگاه‌های بین‌المللی شناخته شوند.» این مقام مسوول همچنین گفت: «امسال نیز همچون سال گذشته، غرفه برتر خواهد توانست با هزینه نیم بها در نمایشگاه سال آینده حضور پیدا کند.»

از جمله دیگر اتفاقات این نمایشگاه می‌توان به فروش ۴۰۰ میلیونی یکی از غرفه‌ها اشاره کرد. این غرفه که یکی از غرفه‌های شهرستانی حاضر در نمایشگاه است با امضای قراردادی، بیش از ۴۰۰متر از محصولات بافته خود را فروخت. همچنین تخفیف‌هایی که تولیدکنندگان و صاحبان صنایع‌دستی در نمایشگاه ارائه داده‌اند، باعث هجوم فروشگاه‌های صنایع‌دستی به نمایشگاه شده تا با استفاده از فرصت به‌دست آمده اقدام به خریداری محصولات مورد نیاز یکساله خود کنند.

در نمایشگاه امسال که تعداد غرفه‌ها صد و پنجاه برابر پارسال رشد کرده، علاوه‌بر صاحبان برتر برند و تولیدکنندگان بزرگ، بسیاری از صنعتگران بومی و خرد حاضر شده و با ارائه کیفیت مناسب توانسته‌اند، بازار مناسبی را در نمایشگاه صنایع دستی امسال پیدا کنند. بیست و ششمین نمایشگاه صنایع دستی که از پنجم خرداد ماه در محل مصلای تهران آغاز شده بود، امروز به‌کار خود پایان خواهد داد.