ماموریت قرمز؛ عبور از شماره 10 آبی

پیش از دیدارهای هفته بیست‌وششم لیگ برتر بسیاری از کارشناسان فوتبال مدعی بودند برنده دربی ۸۲ قهرمان لیگ برتر خواهد شد. در آن بازی پرسپولیس پیروز شد و توانست صدر جدول را به دست بیاورد، اما تکلیف قهرمانی روشن نشد. اختلاف فقط سه امتیاز است و یک لغزش در سه بازی پیش‌رو می‌تواند سرنوشت را تغییر دهد.متوجه باشید که سال گذشته هم قهرمان در آخرین دقایق از آخرین بازی لیگ مشخص شد، البته فعلا ابتکار عمل دست قرمزها است. این شاگردان برانکو ایوانکوویچ هستند که قهرمان لیگ را مشخص می‌کنند، چون اگر پرسپولیس هر سه بازی باقی مانده را با پیروزی پشت سر بگذارد، دیگر نیازی نیست که توجهی به سایر نتایج داشته باشد. در انتهای جدول هم سقوط استقلال اهواز قطعی شده و دو تیم سقوط‌کننده دیگر هم باید مشخص شوند. دو تیمی که به احتمال فراوان از بین راه‌آهن، سیاه‌جامگان و ملوان خواهند بود و از همین‌رو این هفته از مسابقات خیلی چیزها را می‌تواند تعیین کند. اگر به روی کاغذ توجهی نکنیم و به مسائل فوتبالی بپردازیم، به‌طور کلی می‌توان گفت سه تیم شانس اصلی قهرمانی هستند و سه تیم هم در پایین جدول برای سقوط نکردن می‌جنگند و این موضوع رقابت‌ها را گرم‌تر می‌کند.

پرسپولیس -نفت تهران

پرسپولیس در شرایطی به مصاف نفت تهران خواهد رفت که پیش از بازی با کری خوانی‌های علیرضا منصوریان مواجه بوده و همین مساله ممکن است برای شاگردان برانکو تهییج‌کننده بوده باشد. سرمربی نفت تهران که ابتدای فصل گزینه سرمربیگری استقلال بود، پس از بازی هفته گذشته تیمش اعلام کرد می‌خواهد با ناهموار کردن مسیر پرسپولیس برای قهرمانی، امکان قهرمان شدن استقلال را فراهم کند. این صحبت‌های منصوریان با واکنش‌هایی همراه بود و حتی باعث شد علی دایی وادار به پاسخگویی شود و بگوید با صبا در هفته آخر سد راه استقلال خواهد شد. از همین‌رو نمی‌توان از حساسیت‌های تقابل پرسپولیس و نفت گذشت. دیداری که علاوه بر حساسیت جدولی، حساسیت حیثیتی هم دارد و مطمئنا می‌تواند به جذاب‌ترین بازی هفته بیست‌وهشتم لیگ تبدیل شود. محسن بنگر به دلیل مصدومیت قطعا به بازی تیمش مقابل نفت نخواهد رسید. در سمت راست خط دفاع نیز بابک حاتمی جای رامین رضاییان محروم را خواهد گرفت. با توجه به اینکه برانکو ترکیب تیمش را هجومی می‌چیند در این بین از بین احمد نوراللهی و کمال کامیابی‌نیا یک نفر بازی خواهد کرد و مانند دیدار قبل برانکو روی کامیابی‌نیا نظر مثبت دارد.آخرین نکته بازی هم حضور بیرانوند مقابل پرسپولیس است؛ گلری که نیم فصل می‌خواست به پرسپولیس بیاید و بعد از ناکام ماندن در آن درتمام بازی‌ها بالباس قرمز درون دروازه نفت ایستاد.

سایپا - استقلال

آنچه هدف باشگاه سایپا در این فصل بود، برای مجید جلالی و شاگردانش محقق نشد. باشگاهی که با بستن تیمی نسبتا خوب و گرانقیمت قصد داشت سهمیه آسیایی کسب کند، در هفته‌های پایانی لیگ به تیمی تبدیل شده که فقط می‌تواند سرنوشت قهرمان یا تیم‌های سقوط‌کننده را تغییر بدهد. سایپا هفته گذشته مقابل ملوان شکست خورد تا این تیم برای بقا در لیگ برتر امیدوار شود و این هفته باید با استقلالی مصاف بدهد که هنوز به قهرمانی در لیگ برتر امیدوار است. نباید از این نکته غافل شد که استقلال هم انگیزه زیادی در این سه بازی باقی مانده دارد. تیمی که دربی را از دست داده و صدرنشینی را تقدیم پرسپولیس کرده، فقط با قهرمان شدن می‌تواند هوادارانش را راضی نگه دارد و این همان چیزی است که مظلومی و شاگردانش دنبال می‌کنند.استقلال ۴۸امتیازی که در رده دوم جدول است به این شرط قهرمان خواهد شد که هر سه بازی خود را با پیروزی پشت سر بگذارد و پرسپولیس در بالای جدول نتیجه لازم را کسب نکند.

استقلال خوزستان -راه‌آهن

استقلال خوزستان بدون شک این فصل پدیده لیگ برتر بود. تیمی که اصلا قرار نبود به کارش در لیگ برتر ادامه بدهد و مالکان این باشگاه قصد فروش امتیاز آن را داشتندحالا مدعی جدی قهرمانی است البته که این اتفاق به این راحتی‌ها هم نخواهد بود، چراکه همین هفته باید به مصاف تیم لبالب از انگیزه راه آهن بروند.راه‌آهن در شرایطی به مصاف استقلال خوزستان می‌رود که برد ۳ بر یک هفته گذشته این تیم مقابل پدیده آنها را برای ماندن در لیگ برتر امیدوار کرده است.

برنامه کامل دیدارهای هفته بیست‌وهشتم:

پنج‌شنبه 9 اردیبهشت ساعت- 18

پرسپولیس................................................. نفت تهران

پدیده............................................................. ذوب‌آهن

سپاهان................................................ گسترش فولاد

فولاد . .................................................... استقلال اهواز

استقلال صنعتی خوزستان...........................راه‌آهن

صبای قم................................................. سیاه‌جامگان

تراکتورسازی ...................................................... ملوان

سایپا ................................................................ استقلال

ماموریت قرمز؛ عبور از شماره 10 آبی