در این بین، برخی از نمایندگان مجلس به شرکت بازرگانی دولتی برای توقف توزیع برنج آلوده فرصت چهار روزه دادند که مسئولان این شرکت صراحتاً اعلام کردند «اگر کسی مصداق چنین تخلفی دارد اعلام کند، چراکه این شرکت حدود ۱۰۰ هزار تن برنج خریداری شده دولتی را تاریخ مصرف بهینه‌شان رو به اتمام بود با انجام تست‌ها و آزمایشات متعدد از سوی سازمان غذا و دارو مجوز استفاده و مصرف تا پایان امسال را دریافت کرده که هنوز هم توزیع نشده‌اند».

به گزارش خبرنگار ایسنا، چندی پیش برخی رسانه‌ها از توزیع برنج آلوده و تاریخ مصرف گذشته از سوی شرکت بازرگانی دولتی خبر داده بودند که پس از چند روز وزیر جهاد کشاورزی آن را به شدت رد کرد و گفت:‌ محموله‌های برنج توزیع شده تاریخ مصرفشان نگذشته بود و طبق روال معمول پس از انجام تست و آزمایشات صورت گرفته، تاریخ مصرفشان تمدید شد.

البته پس از آن علی قنبری - مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی - در این باره به خبرنگار ایسنا اعلام کرد که تاریخ مصرف برنج‌های توزیع شده مذکور به هیچ وجه نگذشته بود و با نظارت و مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو تاریخ مصرف این محموله‌ها تا پایان امسال تمدید شده است.

اما برخی رسانه‌ها با بداخلاقی و انتشار اخبار نادرست در این زمینه تنها مردم را نگران می‌کنند.

البته پس از انتشار این شایعات نیز سازمان غذا و دارو درباره اخبار مرتبط با توزیع برنج‌های آلوده وارداتی در قالب اطلاعیه‌ای تأکید کرد هر کالای سلامت‌محوری که از طریق گمرک و به صورت قانونی وارد می‌شوند با حساسیت و دقت بالا از نظر عدم مغایرت با معیارهای بهداشتی مورد بررسی قرار می‌گیرند و کوچکترین تخلف و تهدیدی در حوزه فراورده‌های سلامت قابل توجیه نخواهد بود.

محمد هاشمی - مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو - در این اطلاعیه اعلام کرده کهبرنج‌هایی که توسط شرکت بازرگانی دولتی یا شرکت‌های دیگر وارد کشور می‌شوند قبل از حصول اطمینان از سلامت‌شان اجازه ورود به بازار نخواهند یافت و اگر در صحت و سقم محصولی که با مجوزهای قانونی وارد کشور شده کوچکترین تشکیکی حاصل شود سازمان غذا و دارو به عنوان یکی از مهمترین نهادهای ناظر بر ایمنی غذا از صدور مجوز برای آن‌ها خودداری کرده و آن‌ها را به کشور مبدأ مرجوع می‌کند.

البته پس از این واکنش‌های دولتی نیز شایعات توزیع برنج آلوده خاتمه نیافت و کار به مجلس شورای اسلامی کشیده شد؛ به گونه‌ای که برخی نمایندگان مانند عبدالرضا مصری - سخنگوی هیأت رئیسه مجلس - در این باره هشدار داد و اعلام کرد صدها هزار تن برنج آلوده و تاریخ مصرف گذشته در یکی از انبارهای غرب کشور وجود دارد که برخی می‌خواهند با تعویق بسته‌بندی این برنج‌ها آن‌ها را به تهران آورده و به خورد مردم بدهند.

همچنین برخی دیگر از نمایندگان مجلس در این زمینه به وزارت جهاد کشاورزی و شرکت بازرگانی دولتی فرصت چهار روزه برای توقف توزیع برنج آلوده دادند اما مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران معتقد است که توزیع برنج آلوده آن هم از سوی این شرکت دولتی که با نظارت‌های متعدد همراه است امکان‌پذیر نیست و اگر کسی مصداقی از چنین تخلفی دارد آن را به وزارت جهاد کشاورزی یا شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کند.

همچنین حسن عباسی معروفان - معاون شرکت بازرگانی دولتی - در این زمینه به ایسنا اعلام کرد که هیچ یکی از محموله‌هایی که تاریخ مصرفشان تا پایان امسال تمدید شده بود تا امروز تاریخ مصرفشان نگذشته بود و تاکنون نیز توزیع نشده‌اند اما چنین شایعاتی به نظر می‌رسد با اهداف انتخاباتی از سوی برخی مطرح می‌شود.

وی افزود: حدود ۱۰۰ هزار تن برنج خریداری شده از سوی شرکت بازرگانی دولتی که در سطح کشور پراکنده‌اند تاریخ مصرف بهینه‌شان رو به اتمام بود که با انجام تست‌ها و آزمایشات متعدد از سوی سازمان غذا و دارو مجوز استفاده و مصرف تا پایان امسال را دریافت کردند که البته تاکنون نیز توزیع نشدند.

عباسی معروفان تصریح کرد: وقتی که تخلفی وجود ندارد مشخص نیست نمایندگان مجلس از هشدار نسبت به کدام تخلف خبر می‌دهند و شرکت بازرگانی دولتی آماده ارائه همه مستندات خود در این زمینه است و اگر کسی استناداتی درباره توزیع برنج تاریخ مصرف گذشته آلوده از سوی این شرکت دارد اعلام کند تا با آن برخورد کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.