نقی میرزاکریمی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اعلام این خبر گفت: طی اعلام فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سازمان مبنی بر ورود سرکرده قاچاقچیان پرندگان شکاری به استان تهران سریعاً موضوع در دستور کار فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست استان تهران قرار گرفت.

به گزارش میزان، وی با اشاره به اینکه با هماهنگی لازم با مقام قضایی و پلیس پیشگیری سریعاً اقدامات شناسایی صورت گرفت، افزود: با تحقیقات نهایی سرانجام مخفیگاه قاچاقچیان شناسایی و طی عملیات مربوطه خودروی حمل پرندگان در شب گذشته در عوارضی اتوبان تهران - قم با همکاری کلانتری ۱۷۱ شهید مصطفی خمینی متوقف و دو نفر سرنشینان آن دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه سرکرده باند مذکور که یکی از دستگیر شدگان بود دارای سوابق تخلف قاچاق پرندگان شکاری در سطح کشور می باشد، ادامه داد: از این قاچاقچیان تعداد ۷ پرنده شامل ۴ بهله بالابان، ۱ بهله شاهین و ۲ باقرقره شکم سفید کشف و ضبط شد.

میرزاکریمی اظهار کرد: پرندگان شکاری مذکور که با پلکان دوخته شده کشف شده اند سریعاً جهت درمان و اقدامات لازم به کلینیک حیات وحش پارک طبیعت پردیسان منتقل شدند.

وی تصریح کرد: این متخلفین که قصد انتقال پرندگان به استان های جنوبی و خروج آنها به کشورهای حاشیه خلیج فارس را داشته اند پس از دستگیری به مقامات قضایی تحویل شدند.

میرزاکریمی در پایان گفت: عملیات شناسایی و دستگیری دیگر اعضای این باند در سطح کشور در دستور کار یگان حفاظت محیط زیست است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.