روزنامه خراسان نوشت؛

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری مشهد روز گذشته با بیان این خبر به خراسان گفت: بر اساس سیاست های بانک مرکزی و هماهنگی با این بانک جلساتی با حضور مدیران موسسه «آرمان» و مدیران موسسات «بدر توس»، «الزهرا» و «پیوند» با حضور مدیران استانداری خراسان رضوی و فرمانداری تا تعیین تکلیف نهایی وضعیت ۳ موسسه «بدر توس»، «الزهرا» و «پیوند» برگزار خواهد شد.

محمود کریمی در ادامه گفت: در جلسه دیروز به جمع بندی رسیدیم که پس از انجام مراحل حسابرسی که از طرف موسسه «آرمان» در مورد میزان سپرده ها و وام های داده شده توسط ۳ موسسه «بدر توس»، «الزهرا» و «پیوند» می شود و تراز این ۳ موسسه مشخص می شود این موسسات نیز در موسسه «آرمان» تجمیع و ساماندهی شوند و همچنین املاک آن ها نیز کارشناسی شود.

کریمی تصریح کرد: پس از این که هفته آینده مراحل نهایی قانونی شدن هیئت مدیره «آرمان» انجام شود کار حسابرسی ۳ موسسه «بدر توس»، «الزهرا» و «پیوند» توسط آرمان انجام می شود.

معاون فرماندار افزود: البته تغییر نام موسسه «آرمان» نیز انجام خواهد شد و نام این موسسه تغییر خواهد کرد.کریمی تصریح کرد: جلسات برای ساماندهی ۳ موسسه اعتباری فوق الذکر و در راستای ایجاد آرامش برای مردم و سپرده گذاران در هفته آینده و روزهای آتی تا به دست آوردن نتیجه مطلوب برگزار خواهد شد.

دکتر زکریا متحمل مدیرعامل موسسه اعتباری «آرمان ایرانیان» در پاسخ به این سوال خراسان که جلسه دیروز درباره ۳ موسسه اعتباری «بدر توس»، «الزهرا» و «پیوند» به چه نتیجه ای رسید؟ گفت: جمع بندی جلسه دیروز به این شکل شد که کلیه مدارک این ۳ تعاونی به همراه تراز حساب های ۹۳ و ۹۴ و آخرین ماه ها را بدهند و یک موسسه حسابرسی مورد تأیید بانک مرکزی دارایی ها و بدهی های آن ها را ارزشیابی کند و بعد «آرمان ایرانیان» متناسب با ارزش دارایی های مورد قبول تعهد پرداخت سپرده های سپرده گذاران این تعاونی ها را انجام دهد. وی تصریح کرد: در پی صدور مجوز ثبت موسسه آرمان ایرانیان توسط بانک مرکزی طی نامه مورخ ۹۴.۸.۱۱ این موسسه آخرین مراحل ثبت را ظرف هفته جاری به پایان رساند و رسما ثبت قانونی ظرف چند روز آینده اعلام می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.