جمعی از سپرده گذاران موسسه بدر توس در اعتراض به وضعیت مبهم ادغام موسسات وابسته به «آرمان ایرانیان» و پرداخت نشدن سپرده و سود سپرده های خود در مقابل این موسسه حضور یافتند.

به گزارش تابناک، یکی از سپرده گذاران با بیان این که موسسه بدر توس حدود هشت ماه است که با مشکل مواجه شده است، افزود: با وجود این در این مدت مسئولان برای مردم کار درخوری انجام نداده اند و مردم به پرداخت نشدن سود و سپرده هایشان از سوی این موسسه اعتراض دارند.

وی افزود: با این که اعلام شد مجوز بانک شدن موسسه آرمان صادر شده است چرا موسسات وابسته همانند بدر توس و الزهرا تجمیع نمی شوند تا خیال مردم راحت شود؟ اگر این تجمیع و ادغام انجام شود قطعا مردم نگرانی نخواهند داشت و بسیاری از آن ها سپرده هایشان را در همین موسسات نگه می دارند.

سپرده گذار دیگری هم با نشان دادن عبارت« تحت نظارت بانک مرکزی» بر روی دفترچه سپرده گذاری خود گفت: این که از یک طرف نوشته شده تحت نظارت بانک مرکزی و از طرف دیگر در خود دفترچه حساب تاکید کرده که پرداخت سپرده عندالمطالبه خواهد بود مردم اعتماد و در این موسسه سپرده گذاری کرده اند و اگر ما می دانستیم این ها حقیقت ندارد و بانک مرکزی مسئولیتی را قبول نمی کند هیچ گاه اعتماد نمی کردیم.

وی ادامه داد: به هر حال بانک مرکزی مسئول است و نباید از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کند و باید پاسخ گو باشد که چرا به این موسسات نظارت درستی ندارد.

این سپرده گذار افزود: چطور است که یک مغازه دومتری بدون نظارت و دریافت مجوز بر پا نمی شود و همه موارد این مغازه را بررسی می کنند اما موسسه مالی که سپرده های مردم را به امانت گرفته است باید بدون نظارت و به حال خود رها شود؟

او تصریح کرد: هر چه زودتر بانک مرکزی باید برای تجمیع موسسات وابسته به آرمان اقدام کند و باید پاسخ گو باشد. هر کدام از ما سپرده گذاران مشکلات مالی داریم و به سپرده هایمان نیاز داریم اما نه مدیران این موسسه و نه مسئولان استان که آن ها هم باید پاسخ گو باشند اصلا توجهی به مشکلات ما ندارند.

بانک مرکزی مسئول است

غلامعلی صادقی دادستان عمومی و انقلاب استان در خصوص پرونده موسسه بدر توس گفت: ستاد تدبیر استان بحث پیگیری این موسسات مالی و اعتباری را بر عهده دارد.وی در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره این انتظار مردم برای مشخص شدن وضعیت موسسه بدر توس از طریق ارائه مجوز ادغام موسسات اعتباری توسط بانک مرکزی چیست؟ اظهار کرد: متولی این موضوع بانک مرکزی است و بانک باید به این موضوع بپردازد.

روند تبدیل موسسه به بانک در حال نهایی شدن

رسولیان، مدیر کل امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در پاسخ به این سوال که چه پیگیری هایی برای رفع مشکل سپرده گذاران موسسه بدر توس انجام داده اید؟ گفت: بانک مرکزی مسئولیت نظارت و ساماندهی موسسات را دارد و ما فقط پیگیر حل مشکلات مردم هستیم.

وی با اشاره به موسسات اعتباری گفت: آن چه مدیران موسسه آرمان بر اساس مدارک و مستندات موجود اعلام کرده اند مراحل تبدیل این موسسه به بانک و تجمیع موسسات وابسته در حال انجام است و امیدواریم این روند هر چه سریع تر انجام گیرد.وی با بیان این موضوع که از نگرانی های مردم برای سپرده های خود مطلع هستیم گفت:امیدواریم مجوز برای تجمیع موسسات نیز به زودی به مرحله نهایی برسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.