دو هواپیمای اختصاصی بوئینگ ۷۴۷ عربستان روز گذشته ملک سلمان پادشاه این کشور و یک هزار همراه و ملازم وی را در فرودگاه شهر نیس فرانسه برای گذراندن سفر تفریحی پیاده کرد.

به گزارش تسنیم نیروهای پلیس این ناحیه ورود مردم به ساحل عمومی نزدیک این ویلا را ممنوع کرده‌اند بعلاوه قایق سواری و کشتیرانی در آبهای مجاور نیز ممنوع شده است و این اقدامات امنیتی تا پایان حضور ملک سلمان در این ویلا ادامه خواهد داشت، موضوعی که موجب خشم مردم محلی شده است.

ملک سلمان پادشاه سعودی به مدت سه هفته در یکی از املاک اختصاصی پادشاه عربستان که به کاخ اوریزون یا ویلای فهد مشهور است مستقر می شود.

این بنای مجلل در سال ۱۹۳۲ توسط یک معمار آمریکایی برای بازیگر زن معروف آن دوران ماکسین الیوت ساخته شد. طی سالهای ۱۹۳۴ تا ۱۹۴۰ نخست وزیر وقت انگلیس چرچیل چندین بار در این ویلا اقامت کرد. در سال ۱۹۷۹ این کاخ به اموال خاندان آل سعود و ملک فهد اضافه شد.

ملک فهد یکی از ثروتمندترین افراد جهان بود و در بسیاری از نقاط جها از جمله اسپانیا و سوئیس دارای قصر و ویلاهای متعدد بود.

در سال ۲۰۰۶ یک عکاس فرانسوی به داخل این قصر نفوذ کرد و تنها عکس های موجود از درون این بنا را منتشر کرد. در این قصر مجلل یک پیست فرود بالگرد و نیز یک اتاق عمل جراحی وجود دارد و تزئینات داخل اغلب طلاکاری شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.