سامانه اعتراض به حذف از فهرست دریاف کنندگان یارانه نقدی از پنجم خرداد ماه باز شد. معترضان از آن تاریخ مشخصات فردی خود را در سامانه ثبت کرده و به برخی سوالات آن پاسخ داده اند.

به گزارش آنا پس از پایان ثبت اعتراض، به افراد پیامی داده شد مبنی بر این که نتیجه اعتراض به صورت پیامکی به آنها اعلام خواهد شد. بر اساس اعلام قبلی قرار بود نتیجه بررسی اعتراض تا ۱۵ روز بعد از ثبت آن به اطلاع سرپرست خانوار برسد.

با این حال ظاهرا این روند کمی طولانی شده است. به تازگی برای کسانی که جزو اولین ثبت نام کنندگان در سامانه اعتراض به حذف یارانه نقدی بودند پیامکی ارسال شده است.

در پیامکی که برای برخی ثبت نام کنندگان آمده نوشته شده است: «سرپرست محترم خانوار. درخواست شما در مورد قطع یارانه بررسی و یارانه شما مجددا برقرار شد.»

این مورد نشان می دهد برخی معترضان به قطع یارانه نقدی به درستی اعتراض خود را ثبت کرده بودند. با این حال هنوز اطلاعات دقیقی از تعداد کسانی که یارانه نقدی آنها دوباره برقرار شده وجود ندارد.

فردا شب قرار است یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. این احتمال وجود دارد که یارانه این ماه نیز به حساب افرادی که صحت اعتراض آنها تایید شده است، واریز شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.