این روز‌ها پایتخت، روزهای آرام خود را می‌گذراند، روزهای بدون ترافیک و دودی که در طول سال کمتر مشاهده می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز، ایام نوروز زمان خوبی برای گشت و گذار در شهری همچون تهران است. شهری که در تمام طول سال میزبان روزانه حداقل ۱۵ میلیون نفر است و در تابستان و روزهای تعطیل با حجم انبوهی از مسافران همراه می‌شود، در نوروز در سکوت به سر می‌برد، انگار این روز‌ها تهران دارد نفسی تازه می‌کند.

گرچه در روزهای سکوت تهران پلاک ماشین‌ها از همه شهر‌ها دیده می‌شود، اما رسیدن به مقصد با کمترین زمان صورت می‌گیرد، طی کردن مسیری که در طول سال یک ساعت زمان می‌برد در ایام نوروز ۱۵ دقیقه‌ای طی می‌شود و این سکوت، همه جذابیت یک پایتخت در زورهای آغاز بهار می‌شود.

ماشین سواری در بزرگراه‌ها و خیابان‌های پایتخت و هوای صاف و بدون دود، بسیاری از مسافران را بدون ترافیکی به خود جذب کرده است. در نزدیکی مراکز تفریحی ماشین‌های شخصی و اتوبوس‌هایی برای برنامه‌های تهران گردی مشاهده می‌شود.

از برج میلاد گرفته تا باغ‌ها و رستوران‌های سنتی و مدرن همگی میزبان گردشگران تهرانی شده‌اند. اجرای موسیقی سنتی، پهلوانی و کلاسیک تهران را به شهری برای جذاب، آرام و دیدنی تبدیل کرده است.

این در حالی است که رجبعلی خسروآبادی ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با بیان اینکه تهران در ایام نوروز شهری ارزان برای گردشگران است، گفته است که «کارت تهران» تجمیع شده خدمات دارای تخفیف در حوزه گردشگری و حمل و نقل عمومی پایتخت است.

مدیر کل میراث فرهنگی تهران با بیان آنکه حضور گسترده مهمانان و مسافران اداری پایتخت با توجه به موقعیت سیاسی و اقتصادی تهران در طول سال، اجازه ارائه تخفیف به مراکز اقامتی و پذیرایی را نمی‌دهند، گفت: تعطیلی مراکز اداری و تجاری استان تهران در ایام نوروز شرایط را برای دیدار علاقه‌مندان به جاذبه‌های گردشگری تهران با بهره‌گیری از تخفیفات ویژه و به دور از ترافیک فراهم می‌آورد.

به گفته وی، ارائه خدمات بی‌کیفیت به بهانه پرداخت تخفیف و کاهش قیمت به هیچ عنوان در صنعت گردشگری جایز نیست و همچنین کارت تخفیف تهران به معنای کاهش خدمات نیست، بلکه عرضه تخفیف در خدمات گردشگری برای افزایش مسافران و گردشگران نوروزی پایتخت است.

وی با بیان اینکه نهادینه شدن فرهنگ دیدار از موزه و اماکن تاریخی از دیگر اهداف کارت تهران بین عموم شهروندان است، گفت: سال گذشته با انجام نظرسنجی بین مسافرین بسیاری از کسانی که برای اولین بار به موزه رفتند از تهران کارت استفاده کرده بودند.

به گزارش اقتصادنیوز، گردشگران تهرانی می‌توانند با کارت تهران از تمامی خطوط مترو و BRT به جز خط تجریش راه آهن به صورت رایگان استفاده کنند و در بازدید از باغ موزه دفاع مقدس، موزه علوم و فناوری، باغ موزه قصر و باغ گیاه‌شناسی از ۷۰ درصد تخفیف و بازدید از باغ موزه نگارستان، باغ پرندگان، موزه ایران باستان، موزه آبگینه، موزه فرش، موزه آبگینه، موزه کمال الملک، موزه رضا عباسی، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، موزه سینما را با ۵۰ درصد تخفیف بازدید کنند.

همچنین مسافران نوروزی تهران که قصد اقامت در تهران را دارند، می‌توانند با ارائه کارت تهران از تخفیف ۴۰ درصد هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای مجاز بهره‌مند شوند.

چند نما از تهران خلوت/ عکس

چند نما از تهران خلوت/ عکس

چند نما از تهران خلوت/ عکس

چند نما از تهران خلوت/ عکس

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.