به خیابان احسانی که می‌روی در حوالی ساختمان پردیس کیان، که ساختمانی دارای سینما، مجتمع تجاری و تالار عروسی است، بازاری قدیمی به نام عبدل‌آباد وجود دارد، این بازار به فروش اجناس ارزان‌قیمت معروف است.در این بازار هر چه بخواهی پیدا می‌کنی، از لوازم آرایش، سینی، مار، لاکپشت، ماهی و لوستر گرفته تا لباس و پارچه.در این بازار افراد مختلفی، با فرهنگ‌ها و وضعیت مالی متفاوت دیده می‌شوند، بسیاری تنها نام این بازار را شنیده و برای اولین بار به اینجا می‌آیند و تعداد زیادی مشتری همیشگی این بازار هستند.

قیمت‌ها در عبدل‌آباد چه تفاوتی با سایر بازارها دارد؟

به گزارش اقتصادنیوز، به گفته یکی از مشتری‌ها، این بازار تنها به ارزان‌فروشی معروف شده و قیمت اجناس آن تفاوتی با سایر مجتمع‌های تجاری و بازارها در تهران ندارد.

با این حال یکی دیگر از مشتری‌ها می‌گوید: قیمت بسیاری از اجناس در این بازار حتی گران‌تر از سایر بازارهای تهران است، چرا که قیمت لباسی، در یکی از پاساژهای معروف تهران ۲۰ هزار تومان و در این بازار ۳۵ هزار تومان است.

اما بیشتر مشتری‌ها، اعتقاد دارند برخی از اجناس این بازار مانند پارچه ارزان‌تر از سایر بازارهاست و باید اجناس خاصی را از این بازار خریداری کرد.

به گفته یکی از فروشندگان کفش و کتانی، به دلیل موقعیت مکانی این بازار، آنها نمی‌توانند اجناس خود را گران بفروشند، او توضیح می‌دهد: همان کتانی که در این مغازه ۱۸۰ هزار تومان قیمت گذاشته است، در مغازه حسن‌آباد ۲۸۰ هزار تومان می‌فروشد.

پارچه‌فروشی‌های عبدل‌آباد چه تفاوتی با سایر پارچه فروشی‌ها دارد؟

علاوه‌ بر اینکه قیمت پارچه در این بازار، ارزان‌تر از سایر بازارهای تهران است، فروش پارچه در برخی از مغازه‌ها به صورت متفاوت از سایر پارچه‌فروشی‌های تهران صورت می‌گیرد، چرا که در عبدل‌آباد فروش پارچه به صورت متری، تکه‌ای و کیلویی انجام می‌شود.

به گفته یکی از فروشندگان، قیمت پارچه‌ پرده‌ای کیلویی، ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان است که اگر مشتریان بخواهند همین پارچه‌ها را متری خریداری کنند قیمت آن ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان می‌شود، همچنین قیمت پارچه‌هایی که به میزان محدود وجود دارد و در واقع تکه‌ای هستند از متری هشت، ۱۰، ۱۵ و ۲۰ هزار تومان وجود دارد که برای مثال قیمت اصلی پارچه هشت هزار تومانی متری ۱۹ هزار تومان است.

در بعضی از مغازه‌ها نیز برخی از پارچه‌ها که به آخر طاقه رسیده‌اند با قیمت بسیار ارزان‌تر از قیمت واقعی به فروش می‌روند، به گفته یکی از فروشنده‌ها قیمت یکی از این پارچه‌ها که به مقدار ناچیزی وجود دارد متری پنج هزار تومان است، در حالی که همین پارچه در همان مغازه متری ۹ هزار تومان به فروش می‌رسد و تنها دلیل ارزانی این پارچه‌ها مقدار ناچیز آنها است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.