مدیر طرح سبد کالایی از رایگان بودن سبد کالا برای اقشار مختلف جامعه خبر داد و گفت: سبد کالایی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، سپه و شهروند توزیع خواهد شد که شامل برنج، روغن مایع، مرغ، تخم‌مرغ و پنیر است.

به گزارش فارس، حاج‌علی مدیر طرح سبد کالایی در یک نشست خبری درباره جزئیات طرح سبد کالایی با اشاره به اینکه این طرح به سرپرستان خانوار‌های شامل طرح تعلق می‌گیرد، اظهار داشت: اگر سه نفر از یک خانواده شامل طرح باشند، تنها به سرپرست خانواده تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: سبد کالا رایگان است و سبد خبرنگاران و طلاب نیز از طریق فروشگاه‌های رفاه، سپه و شهروند توزیع خواهد شد.

حاج‌علی با بیان اینکه به جز برنج، ۴ قلم دیگر اجناس ایرانی خواهند بود، تاکید کرد که این سبد‌ها در دو مرحله بهمن و اسفند ماه ارائه خواهد شد.

مدیر طرح سبد کالایی افزود: سبد‌ها شامل ۱۰ کیلو برنج، ۴ کیلو مرغ، یک شانه تخم‌مرغ، ۲ عدد روغن مایع و ۸۰۰ گرم پنیر است و نیازی به مکاتبه ادارات برای ارائه اسامی نیست.

وی تاکید کرد: اگر کسی شامل سبد کالایی شد و سرپرست خانوار نبود و از طرفی سرپرست آن خانوار هم شامل طرح نمی‌شد، سبد کالا تنها به آن فرد تعلق می‌گیرد؛ میزان سبد برای همه خانوار‌ها یکسان است و ارتباطی با تعداد اعضا ندارد.

حاج‌علی با بیان اینکه سبد کالایی از طریق شارژ (کارت دریافت یارانه) اعتبار سبد کالا به افراد اختصاص می‌یابد گفت: اگر کسی کارت نداشته باشد، کارت جدید صادر می‌کنیم؛ این سبد نوعی هدیه به مردم است.

وی درباره جزئیات برنج اهدایی در سبد کالایی دولت خاطرنشان کرد: برنج در سبد کالایی بهمن، برنج درجه یک خارجی و هندی است؛ برنج ایرانی به دو دلیل بسته‌بندی و نبودن در ذخایر دولت در سبد نیست و امکان دادن برنج ایرانی در نوبت دوم یعنی اسفند‌ماه وجود دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.