۲ دستور جدید وزیر جهاد کشاورزی
مدیرکل دفتر غلات وزارت جهاد با بیان اینکه حجتی وزیر جهاد کشاورزی در جلسه روز گذشته با معاونین دو دستور برای حل مسائل مربوط به کود و بذر داده است گفت: قرار شد موضوع توقف توزیع کود به دلیل مشکل قیمت در دولت بررسی شود.

دلاور حیدر پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، در مورد جلسه‌ روز گذشته وزیر جهاد کشاورزی با معاونین و مسائل مطرح شده در این جلسه اظهار داشت: روز گذشته جلسه‌ای با حضور وزیر برگزار شد که طی آن مسائل مربوط به کود و بذر مورد بررسی قرار گرفت. بر این اساس با توجه به اینکه توزیع کود به دلیل مشکلات قیمتی متوقف شده بود در این جلسه آقای حجتی اعلام کرد این مسئله را در هیئت دولت مطرح و حل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه پتروشیمی‌ها پیش از این قیمت‌ کود را افزایش داده بودند که مورد موافقت وزارت جهاد کشاورزی نبود و به همین دلیل توزیع متوقف شده بود، گفت: قطعا باید توزیع کود از سر گرفته شود ولی ابتدا باید مشکل قیمت‌ آن حل شود که قرار است آقای حجتی این موضوع را در هیئت دولت پیگیری کند.

مدیر کل دفتر غلات، حبوبات و نباتات علوفه‌ای وزارت جهاد در مورد مسائلی که در این جلسه برای وضعیت توزیع بذر در بین کشاورزان مطرح شد، بیان کرد: به دستور وزیر، بذر مورد نیاز برای سال جدید تأمین شده و یارانه آن نیز که حدود ۹۰ میلیارد تومان است نیز پیش بینی شده است، و به زودی نیز توزیع آن در بین کشاورزان شروع خواهد شد.

حیدرپور تصریح کرد: یارانه بذر برای سال جاری نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده و سعی می شود از این طریق بذر با قیمت پایین تری نسبت به بازار در اختیار کشاورزان قرار گیرد. همچنین سال گذشته قیمت خرید بذر گندم ۴۲۰ تومان بود که برای امسال به ۸۰۰ تومان رسیده است ولی یارانه تولید دو برابر شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.