درمان سرطان پستان در کشور

دانشجوی دکتری بیوتکنولوژی دانشگاه تربیت مدرس موفق به تولید سامانه نوین دارورسانی جهت درمان سرطان پستان با به‌ کارگیری نانوفناوری شد.

به گزارش ایسنا، حسن کوچک‌زاده، مخترع این سامانه گفت: هدف از تولید سامانه‌های دارویی نوین بهبود روش‌های درمانی بدون کمترین آسیب و افزایش درصد بهبود درزمان کمتر است.

وی ادامه داد: سامانه نوین دارورسانی جهت درمان سرطان پستان بر پایه نانوزیست فناوری می‌تواند تا حد زیادی عوارض جانبی ناشی از مصرف داروهایی را که در شیمی درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند کاهش داده و در نتیجه در فرآیند بهبود درمان سرطان موثر است.

کوچک‌زاده در خصوص نانوذره مورد استفاده در سامانه نوین دارورسانی درمان سرطان اظهار کرد: محصول تولیدی بر پایه نانو ذرات آلبومین سرم انسانی است که می‌توان انواع مختلفی از داروهای مورد استفاده در شیمی درمانی سرطانهای پستان، ناحیه سر و گردن، بیضه و غیره را در آن بارگذاری کرد.

به گفته وی، این فرآورده می‌تواند به طور گسترده‌ای در پیشرفت درمان انواع مختلف سرطان مورد استفاده قرار گیرد. روش تولید آلبومین یک روش جدید، با قابلیت بارگذاری بالای داروهای مختلف در نانو ذرات پروتئینی است.

کوچک‌زاده در پایان با بیان اینکه سامانه جدید دارورسانی جهت درمان سرطان پستان با به‌کارگیری نانو بیوتکنولوژی برای نخستین بار است که در کشور تولید شده است تصریح کرد: این سامانه می‌تواند نیاز کشور را از وارد کردن محصول مشابه احتمالی برطرف کند. همچنین می‌توان قابلیت‌های این محصول را در مراحل بعدی تولید ارتقاء داد. این سامانه در مراحل تولید در مقیاس بالا است و با توجه به مطالعات اولیه، تولید و تجاری‌سازی این محصول در داخل کشور می‌تواند سود اقتصادی بالایی در پی داشته باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.