ما را به کشورتان دعوت کنید

امارات متحده عربی

امارات متحده عربی، کشوری عربی در جنوب غربی آسیا، شرق شبه‌جزیره عربستان و در بخش جنوبی خلیج‌فارس قرار دارد. بر اساس اطلاعات موجود این کشور در ۵۱-۵و۲۶ طول شرقی و ۲۲-۵و۲۶ درجه عرض شمالی از نصف‌النهار مبداء واقع شده است. مساحت امارات متحده عربی به غیر از مساحت جزیره‌های تابعه در حدود ۷۷هزار و ۷۰۰کیلومتر مربع است.

وجه تسمیه امارات متحده عربی از آنجا است که پس از تشکیل اتحادیه هفت امارات امیرنشین تاسیس شده است و عبارتند از، ابوظبی، دبی، شارجه، عجمان، ام‌القوین، راس‌الخیمه و فجیره.

این کشور در دوم دسامبر ۱۹۷۱میلادی تاسیس و ابوظبی پایتخت آن است. قبل از تاسیس دولت اتحاد امارات متحده عربی، این منطقه «امارات متصالحه» نام داشت.

موسس و بنیانگذار حکومت امارات متحده عربی، شیخ‌زاید‌بن سلطان آل نهیان بوده که با همکاری شیخ راشد‌بن سعید آل مکتوم به تاسیس این اتحاد همت گمارد. اولین نخست‌وزیر در حکومت دولت اتحاد، شیخ مکتوم‌بن‌راشد بود. پس از درگذشت موسس دولت اتحاد امارات، رییس حکومت امارات در سال ۲۰۰۴ میلادی شیخ خلیفه بن زاید و نایب‌رییس و نخست‌وزیر آن شیخ‌محمدبن‌راشد، حاکم دبی هستند.

ویزای امارات متحده عربی

برای سفر به ایالات متحده عربی فقط باید از طریق آژانس‌های مسافرتی اقدام کنید یا شخصی که مقیم این کشور است کفیل شما شود و با ارسال فتوکپی صفحه اول گذرنامه برای او، اجازه ورود شما به این کشور را بگیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید در تهران با سفارت این کشور تماس بگیرید.

آدرس: خیابان ولی‌عصر- اول خیابان ظفر- رو‌به‌روی رستوران حاتم- تلفن ۴-۸۸۷۸۱۳۳۳

کویت

کویت کشوری کوچک در خاورمیانه است که در میان کشورهای عراق، عربستان سعودی و آب‌های خلیج‌فارس واقع شده است. پایتخت این کشور، شهر کویت است.

شهر کویت در ۱۰۲۲قمری توسط فردی به نام «صباح» بنیانگذاری شده است. صباح، نیای شیخ‌های کنونی کویت است.

کویت ۱۷هزار و ۸۲۰کیلومتر وسعت دارد که ۴۶۲کیلومتر آن ساحلی است. آب‌و‌هوای این کشور در تابستان بسیار گرم و در زمستان نسبتا سرد است. کویت شش استان دارد که عبارتند از عاصمه، احمدی، حولی، فروانیه، جهراء و مبارک‌الکبیر.

ویزای کویت

برای دریافت روادید کویت، باید فتوکپی صفحه اول گذرنامه‌تان را برای یک فرد مقیم کویت بفرستید و او پس از اخذ اجازه ورود، آن را برای شما ارسال کند.

سفارت کویت در تهران نیز پاسخگوی سوالات شما است.

آدرس: تهران- خیابان وحید دستگردی (ظفر)- بین خیابان آفریقا و خیابان ولی‌عصر- پلاک ۳۲۳ تلفن: ۹-۸۸۷۸۵۹۹۷

بحرین

پادشاهی بحرین کشوری جزیره‌ای در آب‌های خلیج فارس و پایتخت آن منامه است. بحرین به پنج استان تقسیم شده و تا سوم ژانویه ۲۰۰۲ دارای ۱۴ شهر بوده است. کشور بحرین از ۳۲ جزیره بزرگ و کوچک تشکیل شده است.

در سال ۱۵۲۲ میلادی اشغالگران پرتغالی، بحرین را اشغال کردند و در سال ۱۶۰۲ میلادی ایرانی‌ها آن را از چنگ پرتغالی‌ها رها ساختند.

بحرین از سال ۱۸۲۰ میلادی تحت حمایت کشور انگلستان بود و در سال ۱۹۷۱ میلادی استقلال کامل یافت.

ویزای بحرین

برای دریافت ویزا باید فتوکپی گذرنامه خود را برای شخصی که مقیم بحرین است ارسال کنید و او پس از دریافت روادید، آن را برای شما بفرستد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سفارت این کشور واقع در خیابان آفریقا- نبش خیابان زوبین، پلاک ۲۴۸ مراجعه کرده یا با تلفن‌های ۸۸۷۷۲۸۴۷-۸۸۷۷۳۳۸۳ تماس بگیرید.

قطر

قطر شبه‌جزیره‌ای کوچک در منطقه خاورمیانه و آسیا است. در سال ۱۹۹۵، شیخ حمدبن خلیفه آل‌ثانی با حمایت خاندان حاکم و مردم قطر به سلطنت رسید.

در سال ۱۹۷۱ قرار بود قطر به امارات ملحق شود، اما هر دو کشور خواهان استقلال خود بودند و در سال ۱۹۷۲، شیخ خلیفه‌بن حمد آل‌ثانی با یک کودتای بدون خونریزی حکومت را به دست گرفت و در سوم سپتامبر ۱۹۷۱ قطر به استقلال رسید و در سال ۱۹۹۱ از این کشور برای پایگاه نیروهای بین‌المللی در جنگ خلیج‌فارس استفاده شد.

متاسفانه در حال حاضر ایرانیان نمی‌توانند به این کشور سفر کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سفارت این کشور واقع در خیابان آفریقا، بلوار گل‌آذین، پلاک ۴ مراجعه کرده یا با تلفن‌های ۶-۲۲۰۵۱۲۵۵ تماس بگیرید.

اردن

نام رسمی این کشور اردن هاشمی است و نام فرامرزی آن اردن است. اردن هم نام این کشور و هم نام رودی در آن است. واژه «اردن» به معنای پالاینده و پالایه و همچنین نام گونه‌ای ابریشم است. با وجود این ابهام معنی، از دیرباز واژه اردن رایج بوده و گاه نیز به صورت کنعان به کار رفته است. روزگاری بدان مملکت مواب، مملکت ادوم و مملکت حلعاد نیز می‌گفته‌اند. در دوره‌ جنگ‌های صلیبی بدان نام ولایت‌های مونترال، کرک و مملکت لاتینی اورشلیم نیز داده شده است.

اردن کشوری است در خاورمیانه که از شمال با سوریه، از شمال شرقی با عراق و از شرق و جنوب با عربستان سعودی و از غرب با اسرائیل و کرانه باختری رود اردن همسایه است که مجموع خطوط مرزی اردن با این کشورها به یک‌هزار و ۶۱۹کیلومتر می‌رسد.

اردن از جنوب به خلیج عقبه مماس است واز آن رو حدود ۲۶کیلومتر نیز مرز آبی دارد و این در میان کشورهای عربی کمترین مرز آبی به شمار می‌رود.

مساحت کشور اردن به طور عمده از صحراهای خشک و بایر تشکیل شده است، اما در قسمت‌های غربی ارتقاعاتی نیز وجود دارد. در نوار مرز غربی اردن، رود اردن جاری است که این کشور را از اسرائیل جدا می‌کند. بلندترین نقطه اردن، قله جبل رم است که یک‌هزار و ۷۳۴متر ارتفاع دارد. پست‌ترین نقطه آن نیز بحرالمیت است. پایتخت اردن، امان است که در شمال غربی آن قرار دارد.

قسمت اعظم اردن، صحرا است و آب و هوای آن نیز خشک و بیابانی است. در حالی که قسمت غربی این کشور در طول دوران بارندگی سالیانه از نوامبر تا آوریل، شاهد بارش نسبی است.

ویزای اردن

برای دریافت ویزای اردن باید مدارکی را که شامل دعوت‌نامه از شخصی حقوقی یا حقیقی مقیم کشور اردن که در آن اسم و مشخصات شما دلیل و محل اقامت سفرتان را مشخص شده است دو قطعه عکس رنگی جدید و پرسنلی، فرم درخواست ویزا (از سفارت بگیرید) فتوکپی گذرنامه و مبلغ ۱۵هزار تومان است را به سفارت تحویل دهید.

سفارت اردن در تهران- شهرک غرب-فاز ۴- فلامک شمالی- کوچه ۸ واقع شده است و از شنبه تا چهارشنبه بین ساعت ۹ تا ۳۰/۱۱ پاسخگوی شما است. همچنین در صورت لزوم می‌توانید با شماره ۸۸۰۸۸۳۵۶ تماس گرفته و اطلاعات بیشتر را کسب کنید.

عمان

سلطان‌نشین عمان، کشوری پادشاهی در شرق شبه‌جزیره عربستان و پایتخت آن مسقط است.

عمان در طول تاریخ به نام‌های مختلفی نامیده شده است، اما بارزترین نام‌ها مجان بوده است. این نام ارتباط موثقی به صناعات کشتی‌سازی و معدن مس «نحاس» در زمان سومیران داشته است البته مدتی نام عمان «مزون» بوده که به دلیل وجود تعداد زیادی از چشمه‌های آب شیرین در این منطقه است.

کشور پادشاهی عمان دومین کشور بزرگ در شبه‌جزیره عربستان است و حدود ۳۰۰هزار کیلومتر وسعت دارد که بیشتر آن کوهستانی است.

ویزای عمان

برای دریافت ویزای کشور عمان باید با مراجعه به سفارت این کشور در تهران فرم درخواست رویداد آن را دریافت کرده و به زبان انگلیسی مشخصاتتان را بنویسید سپس با فتوکپی صفحه اول گذرنامه، دو قطعه عکس ۳×۴ و یک معرفی‌نامه از محل کارتان به زبان عربی به سفارت عمان تحویل دهید. قیمت ویزای عمان ۱۷۵۰۰تومان است و سفارت‌خانه در این زمینه روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته بین ساعات ۹ تا ۳۰/۱۴ پاسخگوی شما است.

سفارت‌خانه عمان در خیابان افریقا- کوچه تندیس-پلاک ۱۲ واقع شده است و تلفن‌های تماس با آن ۲۲۰۵۶۸۳۱-۲-۲۲۰۵۷۶۴۱ هستند.

خانم‌ها به تنهایی اجازه ورود به عمان را ندارند و حتما با یک شخص مذکر محرم مانند پدر، برادر یا همسر به آنجا مسافرت کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.