در تهران ماهیگیری کنیم

دریاچه پارک المهدی
پارک المهدی در ضلع جنوب شرقی میدان آزادی قرار دارد. علاوه بر امکانات رفاهی که به دلیل نزدیکی به پایانه‌ اتوبوسرانی غرب برای مسافران در نظر گرفته شده است، این پارک انتخاب مناسبی برای تفریح شهروندان تهرانی نیز به حساب می‌آید. شهربازی، شهر کتاب، مرکز خرید، بازارچه خوداشتغالی، زمین بازی، آبنما، نمازخانه و... از جمله امکانات این پارک است. از مکان‌های زیبای این پارک دریاچه آن است که علاوه بر امکان قایقرانی شرایط مناسبی برای علاقه مندان به ماهیگیری را نیز فراهم آورده است.
جاجرود، آبشار کمرد
منطقه جاجرود از زیبایی‌های طبیعی شرق تهران است. کمرد در بیست کیلومتری جاده رودهن واقع است. فرعی منتهی به این روستا بعد از پل رودخانه جاجرود قرار دارد. از جاده تا روستای کمرد شش کیلومتر فاصله است. از مرکز روستا بعد از بیست دقیقه پیاده‌روی سبک به آبشار کمرد می‌رسیم.
پلور، دریاچه سد لار
رودخانه لار از کوه‌های کلون بستک در شرق و شمال شرق استان تهران سرچشمه می‌گیرد. سد لار بر روی این رودخانه بسته شده است. سد لار در 80 کیلومتری شمال شرق تهران نزدیک پلور قرار دارد. چشم‌اندازهای بسیار زیبا از منطقه دماوند، کندوهای عسل، انشعابات رودخانه‌ای فراوان و مناظر کوهستانی البرز از زیبایی‌های این مکان است. ماهی‌های این دریاچه قزل‌آلای خال قرمز هستند.
هراز آب اسک
رودخانه هراز از جنوب دماوند و کوه‌های غربی فیروزکوه تغذیه می‌شود و به دریای خزر می‌ریزد. از جوار شهرهای آمل و فریدون کنار عبور می‌کند و بخش مهمی از آب زراعی این شهرها را تامین می‌کند. آب اسک در استان مازندران قرار دارد، اما دسترسی آن از تهران نیز آسان و کوتاه است. فاصله آب اسک تا تهران 80 کیلومتر است. اتوبان پردیس و جاده هراز سریع‌ترین راه رسیدن به آب اسک است. دریاچه‌ای که در این مسیر به وجود آمده در اثر رانش زمین در سال‌های اخیر بوده است. با توجه به شدت جریان آب رودخانه مناسبترین محل ماهیگیری در همین دریاچه است. مجوز ماهیگیری را می‌توان از اداره محیط زیست پلور یا اداره محیط زیست تهران در پارک سرخه حصار تهیه کرد. ماهی قزل‌آلای خال قرمز از ماهیان رودخانه هراز است اما در عین حال قزل‌آلای رنگین کمانی نیز در این دریاچه یافت می‌شود.
دریاچه پارک ارم
پارک ارم در 5 کیلومتری غرب تهران قرار دارد. شهربازی، فضای سبز، کافی شاپ، رستوران، مجموعه‌های فرهنگی و امکانات تفریحی جاذبه‌های این پارک بزرگ به حساب می‌آید. دریاچه هشت هکتاری پارک ارم شرایط مناسبی را برای علاقه مندان به ماهیگیری نیز فراهم کرده است. پارک ارم در روزهای عادی از ساعت 5 عصر تا 12 شب و روزهای تعطیل از 10 صبح تا 12 شب پذیرای علاقه‌مندان است.
دریاچه پارک رازی
پارک رازی در جنوب تهران و بین میدان رازی و قزوین قرار دارد. زمین بازی، شهربازی، فضای سبز و مجموعه‌های فرهنگی از امکانات این پارک محسوب می‌شود. ماهیان این دریاچه بیشتر کپور و قزل‌آلا هستند .
دریاچه‌های تار و هویر
دریاچه‌های تار و هویر در 30 کیلومتری شرق شهرستان دماوند قرار دارند. بعد از 14 کیلومتر جاده خاکی به دریاچه تار می‌رسد. دریاچه بین کوه‌های دوبرار و زرین کوه قرار دارد. ماهی‌های این دریاچه‌ها اغلب قزل‌آلای خال قرمز هستند. اما قزل‌آلای رنگین‌کمانی و زردک نیز در این دریاچه وجود دارند.
دریاچه امامزاده علی
دریاچه امامزاده علی نزدیک آب اسک و در 80 کیلومتری تهران قرار دارد. دسترسی به این دریاچه از طریق جاجرود، آبعلی، پلور و آب اسک است. ماهی‌های قزل‌آلای خال قرمز و قزل‌آلای رنگین کمانی از ماهیان این دریاچه هستند.
رودخانه نیمرود
رودخانه نیمرود در 12 کیلومتری جنوب غرب شهرستان فیروزکوه قرار دارد. این رود از کوه‌های کتوزان سرچشمه می‌گیرد و به رودخانه فیروزکوه می‌پیوندد. قزل‌آلای رنگین کمانی و زردک را می‌توان در این رودخانه یافت.
سد لتیان
سد لتیان 25 کیلومتری شمال شرقی تهران و بر روی رودخانه جاجرود بسته شده است. در دریاچه این سد ماهی‌های قزل‌آلای خال قرمز، قزل‌آلای رنگین کمانی، زردک، سیاه ماهی و کپور زیست می‌کنند.
سد خاکی ماملو
رودخانه جاجرود از ارتفاعات شمال شرقی تهران سرچشمه می‌گیرد. این رودخانه تامین‌کننده بخشی از آب شرب شهر تهران است در رودخانه‌ی جاجرود گونه‌های ماهی قزل‌آلا و کپور یافت می‌شود. سد ماملو در 45 کیلومتری جنوب شرقی تهران و بر روی رودخانه جاجرود قرار دارد.
رودخانه نسن
این رود در شمال و شمال غربی تهران و جوار سیاه بیشه جریان دارد. گونه‌های خال قرمز و رنگین کمانی قزل‌آلا از عمده ماهیان این رود است.
سد امیرکبیر یا سد کرج
این سد در 25 کیلومتری جاده کرج چالوس قرار دارد. ماهی‌های قزل‌آلای خال قرمز و رنگین‌کمانی در دریاچه این سد پرورش پیدا می‌کنند.
سد طالقان
سد طالقان در استان البرز و 120 کیلومتری شمال غربی تهران در دره طالقان قرار گرفته است. قزل‌آلای رنگین کمانی، کپور، زردپر، ماهی سفید رودخانه‌ای از ماهیان دریاچه این سد هستند.
سد ساوه
25 کیلومتری شهر ساوه و 150 کیلومتری جنوب غربی تهران روی رودخانه قره چای قرار دارد. عروس، زردک و کپور از ماهیان دریاچه این سد است.

دریاچه اوان
این دریاچه در استان قزوین و ۷۵ کیلومتری شهر قزوین، نزدیک روستای زرآباد قرار دارد و زیستگاه اردک ماهی است.
‌ سد اکباتان
این سد در شرق همدان و جوار کوه الوند واقع شده است؛ ماهیان کپور و شیربت از ماهیان مهم این سد هستند.
دریاچه‌ هامون
دریاچه هامون استان سیتان و بلوچستان در نزدیک شهر زابل سومین دریاچه‌ ایران بعد از خزر و ارومیه به شمار می‌رود. این دریاچه زیستگاه ماهیان کپور، عروس و زرده پر است.
دریاچه‌ گهر
این دریاچه در استان لرستان و نزدیکی شهر دورود و در جوار اشترانکوه واقع شده است. در این دریاچه‌ زیبا‌ و در رودخانه‌ گهر ماهی قزل‌آلای خال قرمز و رنگین‌کمان و زردک وجود دارد.
دریاچه پریشان
پریشان در استان فارس و نزدیک شهر کازرون قرار دارد. این دریاچه بزرگترین دریاچه آب شیرین ایران است که ماهیانی چون کپور، کولی و زردک در آن رشد می‌کنند.
دریاچه سد منجیل
این دریاچه (سد سفید رود) در استان گیلان و مجاورت شهر منجیل واقع شده است که محل زیست ماهیان کپور، سوف، اسبله و زردپر است.
دریاچه نئور
بین شهرهای خلخال و اردبیل و در مجاورت کوه بغروداغ دریاچه نئور قرار دارد. این دریاچه محل پرورش قزل‌آلای خال قرمز است. فصل صید در این دریاچه با فرا رسیدن زمستان تمام می‌شود.
دریاچه مارمیشو
مارمیشو در ۴۵ کیلومتری غرب ارومیه و در منطقه موانا در جوار روستای مارمیشو قرار دارد. آب‌های خروشان رودخانه زیبای نازلوچای و آبشار دره خورخوره از دیدنی‌های طبیعی این منطقه به شمار می‌رود. این دریاچه زیستگاه ماهیان کپور، شیربت و زردپر است.
دریاچه ایمر
در استان گلستان و بین گنبدکاووس و آق قلا دریاچه ایمر قرار دارد. چاه علی از رودهایی است که به این دریاچه منتهی می‌شود. ماهیان کپور، اسبله، شاه کولی و زردپر از جمله ماهیان این دریاچه هستند.
خلیج گرگان
خلیج گرگان در شرقی‌ترین قسمت دریاچه خزر و در جوار بندرترکمن قرار دارد. شبه جزیره میانکاله و جزیره آشوراده از جاذبه‌های منحصر به فرد این منطقه به حساب می‌آیند. گونه‌های ماهیان غضروفی، ماهی سفید، ماهی کفال در این خلیج زیست می‌کنند. همچنین این منطقه از نظر تامین خاویار بسیار با اهمیت است.
رودخانه کرخه
کرخه از کوه الوند سرچشمه می‌گیرد و بعد از الحاق انشعاباتی از کوهای کرمانشاه و لرستان در استان خوزستان ادامه مسیر می‌دهد. درصد بالایی از ماهی‌های این رودخانه را گونه‌های بنی، شیربت و گطان تشکیل می‌دهند.
رودخانه قزل اوزن
قزل اوزن در شمال غرب ایران از چهل‌چشمه کردستان سرچشمه می‌گیرد و به سفیدرود منتهی می‌شود. این رودخانه در مجاورت سرخ آباد، آب بر و رودبار جریان می‌یابد. زردپر، سفید، کپور، اسبله و کولی از مهم‌ترین ماهیان این رودخانه هستند.
دریاچه زریوار
اگر گذارتان به کردستان افتاد، در نزدیکی شهرستان مریوان می‌توانید سری به دریاچه زریوار بزنید. گونه‌های مختلف کپور از عمده ماهیان این دریاچه‌ی زیبا و منحصر به فرد به حساب می‌آید.
شاه رود
این رود در جهت شرقی غربی به دریاچه سد سفید رود می‌ریزد. ماهی سفید، کولی، کپور و شیربت از ماهیان این رودخانه هستند.
رودخانه‌های نکاء و تجن
بین بهشهر و ساری این دو رودخانه قرار دارند و از کوه‌های البرز به دریای‌خزر می‌ریزند. کپور، کفال، ماهی سفید، قزل‌آلای خال قرمز، اردک ماهی و سیاه ماهی از جمله ماهیان این دو رود می‌باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.