به گزارش مهر به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی گفت:‌ با بهره‌برداری ۲۰ کیلومتر از محور هراز آمار سوانح جاده‌ای در این محدوده کاهش چشم‌گیری داشته که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی با تاکید بر کاهش ۹۲ درصدی آمار مصدومان در این محور اعلام کرد: ‌طبق گزارش اورژانس مازندران در سال ۱۳۹۴ در محدوده مذکور تعداد مصدومان ۱۸۹ نفر و در سال ۱۳۹۵ به ۱۵ نفر تقلیل یافته است.

خادمی خاطرنشان کرد: آمار مصدومان ثبت شده ناشی از عدم تسلط و یا خواب‌ آلودگی رانندگان بوده و ارتباطی به ایمنی مسیر نداشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: آمار تعداد افراد فوت شده در سال ۱۳۹۴ پنج نفر ثبت شده است که این تعداد پس از بهره‌برداری در سال ۱۳۹۵ به صفر رسیده است.

خادمی اولویت‌بندی اجرا در این پروژه را بر مبنای گلوگاه‌های ترافیکی دانست و عنوان کرد:‌ در سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵، ۲۰ کیلومتر از این محور در محدوده‌های بلبل‌خوان، سیاه‌بیشه تا ناندل، بایجان و آبشار پلور به بهره‌برداری رسیده است.

وی در خصوص برنامه‌ زمان‌بندی افتتاح بخش‌های دیگر این پروژه اعلام کرد: عملیات اجرایی ۱۱ کیلومتر دیگر این محور در سال جاری به اتمام می‌رسد و محدوده نارنجستان تا چلاوه به طول چهار کیلومتر که از گلوگاه‌های ترافیکی محور است در اولویت قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.