به گزارش مهر، تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ امروز سه شنبه در ابوظبی امارات به مصاف الهلال عربستان رفت که این مسابقه در نهایت با نتیجه ۴ بر صفر به سود الهلال به اتمام رسید.

عمر خریبین (۵ و۵۴، و ۸۹) و یاسر الشهرانی (۴۰) برای الهلال گلزنی کردند.

پرسپولیس این بازی را همانند مسابقات دیگر در غیاب سیدجلال حسینی و با ترکیب علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی، شجاع خلیل زاده، صادق محرمی، محسن ربیع خواه، شایان مصلح (۶۳ - بشار رسن)، فرشاد احمدزاده (۸۲ - احسان علوان زاده)، محسن مسلمان (۴۵ - احمد نوراللهی)، وحید امیری، گادوین منشا و علی علیپور آغاز کرد. محمد انصاری و کمال کامیابی نیا هم به خاطر محرومیت در این بازی حضور نداشتند.

بازی در دقایق ابتدایی تقریبا متعادل بود و حتی گادوین منشا با حرکت پشت دفاع الهلال صاحب یک موقعیت خوب شد که نتیجه ای نداشت. این فرصت را می توان بهترین موقعیت سرخپوشان در نیمه اول دانست چرا که الهلال به تدریج فشار روی دروازه پرسپولیس را بیشتر و بیشتر کرد تا در نهایت در دقیقه ۳۱ با ضربه سر عمر خریبین در صحنه مشکوک به آفساید، گل اول را دریافت کرد.

آشفتگی خط دفاع پرسپولیس و اشتباهات مداوم شاگردان برانکو ایوانکوویچ زمینه را برای گل دوم الهلال فراهم کرد و اینبار نوبت یاسر الشهرانی بود که در دقیقه ۴۰ با یک ضربه از پشت محوطه جریمه برای دومین بار دروازه پرسپولیس را باز کند.

در ادامه بازیکنان پرسپولیس که به نظر می رسید توان جبران نتیجه را ندارند حملات پراکنده و ناتمامی را تدارک دیدند که نتیجه ای نداشت و بازی در نیمه اول با همان دو گل به سود الهلال خاتمه یافت.

در نیمه دوم و در دقیقه ۴۹ بود که عبدالله عطیف بازیکن الهلال به خاطر انجام دو خطای متوالی روی بازیکنان پرسپولیس و دریافت دو کارت زرد از زمین مسابقه اخراج شد تا پرسپولیس با یک بازیکن بیشتری به بازی ادامه بدهد. با این حال این الهلال بود که حتی باوجود یک بازیکن کمتر، یکبار دیگر برتری خود را به رخ کشید و در دقیقه ۵۴ توسط عمر خریبین به گل سوم رسید.

برانکو ایوانکوویچ در دقیقه ۶۳ شایان مصلح را از زمین بیرون کشید و بشار رسن را به جای وی وارد زمین کرد تا بازی پرسپولیس نظم بیشتری پیدا کند. در این دقایق، الهلال دفاعی تر شد و به ضد حملات روی آورد. پرسپولیس در دقیقه ۶۵ روی شوت گادوین منشا می توانست به گل برسد که ضربه منشا توسط دروازه بان الهلال دفع شد. در دقیقه ۷۵ هم احمد نوراللهی صاحب بهترین موقعیت سرخپوشان در این بازی شد که شوت نوراللهی پشت محوطه شش قدم با عکس العمل دروازه بان حریف راهی کرنر شد.

در ۱۰ دقیقه پایانی، شرایط عجیبی بر بازی حاکم شد. بازیکنان پرسپولیس بی انگیزه بازی کردند و الهلالی ها در این دقایق و روی ضد حملات صاحب دو، سه موقعیت خوب گلزنی شدند. در نهایت بازهم این عمر خریبین بود که روی اشتباه مدافعان و علیرضا بیرانوند در دقیقه ۸۹ گل چهارم الهلال را به ثمر رساند تا فاجعه پرسپولیس بعد از محرومیت مهدی طارمی از سوی فیفا تکمیل شود و سرخپوشان در آستانه حذف از آسیا قرار بگیرند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.